AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
112.383

Biltullar: hur ska vi värna oss?

Sida 15 av 38
Stockholm blir en omringad stad

Länk

Skatten som 2 av 3 är emot

Länk
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
"Det jag inte förstår är varför jag ska betala trängselskatt när jag ska ut ur stan men att jag kan sitta och köra runt inne i stan hela dagarna utan att betala något." säger Ulf Nordin från stockholm.
Kunde inte sagt det bättre själv.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Fick ett litet mail igår...

Dear Johan,

Thank you for your email.

We have another product called Overhead Protector that is designed to defeat radar cameras mounted high OVERHEAD (directly above or an angle) usually on overpasses.

All international sizes available.

Attached, an animated image.

Regards,
Customer Service
Phanstomplate Europe
Precision Co., Ltd.

Länk

(Jag får se om jag orkar lägga upp animationen... kanske om någon är intresserad)

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Har Ni tänkt på en sak.......

Om man bor i innestan och kör runt så slipper man betala några avgifter:))

Dvs så länge man kör runt innan för tullarna så kör man inte igenom några kam utan kan således slippa betala.

Folk kanske låter parkera sina bilar i innestan och tar sen tuben(U-bahn) till sina ytterområden då slipper han/hon några avgifter förutom vanlig p-avgift.

Det finns en bra insändare i dagens Dn nästa sista sidan
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Den var ju i dyraste laget måste jag säga... över 800:- spänn om man beställer 2.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Nja... Om man jämför med att åka till och från jobbet varje dag så har man tjänat in pengarna efter 20 dar eller 4 veckor. Sen får man kanske användning av den vid annat tillfälle också.

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Absolut, den tjänas ju in. Menar bara att 800 KÄNNS lite i överkant för 2xplastfilm. Därmed inte sagt att jag tycker att dom ska skänka dom.
:)
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Skickade en fråga till kundtjänst på stockholmsforsoket.se.

Min fråga löd:
"Om mina reg.skyltar blir väldigt smutsiga (vilket dom lär bli under vinterhalvåret) så kommer ju inte kamerorna att kunna läsa av numret? Hur gör jag då för att betala skatten? Jag har inte för avsikt att använda en dosa i min bil.
Mvh
Anders"

Svar:
"Hej!

Tack för din fråga till Vägverkets kundtjänst för trängselskatt.

Om kamerorna inte kan läsa av skyltarna automatikskt skickas bilderna till manuell granskning, och på så sätt kan ett skattebeslut fattas.

Via den bifogade länken hittar du mer information kring dina frågor om försöket med
trängselskatt.

Hör gärna av dig till oss igen om du har ytterligare frågor.

www.stockholmsforsoket.se

Med Vänliga Hälsningar

Vägverket Kundtjänst,
Försöket med trängselskatt i Stockholm
www.stockholmsforsoket.se
Telefon: 0771-29 29 29"
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Eftersom arbetslösheten är ganska hög i landet kan vi bidra till mångas sysselsättning om vi varje gång vi passerar en sk betalstation (fast man kan inte betala där!) ringer till deras kundtjänst och frågar hur mycket vi är skyldiga. Och sen betalar manuellt via internetbank med angivande av regnr, passeringsdatum och belopp. I mitt fall skulle det på en månad bli 40 samtal och 40 betalningar. Frågan är om de 1200:- jag betalar täcker kostnaderna för kundtjänstsamtalen och hantering av inbetalningarna. Men jobb åt några blir det ju om vi är många!

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Anders.S:

Visst har du rätt! Väldigt dyra plastbitar... Men jag betalar hellre till dom än till Annika :) Sen är det väl inte ens olagligt! Även de som sitter med chimpansjobbet att läsa nummerplåtar får lite att göra. Dom måste kanske anställa en till statlig person för att läsa mina skyltar morgon och kväll...

Mer skatt som skall betalas och djupare grav för S att lägga sig i efter försöket.

GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Om man jämför vad socialdemokraterna står för , vad dem hade för avsikt från början när partiet bildades , palmes tid mm

E det väldigt enorma skillnader om man jämför med dagens sossar

Dagens sossar har höger politik o kör över dem svagaste i dagens samhälle
Fattiga, ensamstående mammor, äldre, mm'

Ta till med bill tullar ex:

Den rika moderata anhängaren som oftast bor i norra Sthlm (Täby, Danderyd, Lidingö, Djursholm mm) har ändå råd att köra bil eftersom han/hon är rik va, men den fattiga på södra sidan av Sthlm vid hallunda, fittja, alby, farsta, rågsved, vårby, mm)

kan bara glatt inse att dem har blivit blåsta ännu en gång av sossarna som lovade att inte införa billtullar , det återstår att bege sig t-banan o tränga sig som boskap på morgonen till jobbet och på kvällen från jobbet!

Ni som bor i sthlm vet hur det e på rusningstid!!! Det e som djur transporter

Sossar ska stå för = arbetarpartiet = fattiga

Men med göran perssons miljon värda herrgård
Annika Billströms månads lön på 80 000 kr ( 2004)

övriga svinerier inom partiet mm

Lycka till för sverige.....ett sverige som blir bara mer o mer lik usa

Klassskillnader, ökad segration, ökad brottslighet, mm

Vart är sverige på väg?????

BMW M-POWER
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Det beskrev du redan i texten ovan... ;)

Håller fullständigt med dig om djurtransporterna! Känner exakt samma känsla av att åka med de tåg som finns idag. Vägsystemet är gjort för 50-talets trafik (även den kommunala trafiken) och det kan bara bli kaos. Nu har dom iofs uppdaterat sig med extra trafik motsvarande hela Malmö's kommunala trafik men det skulle ha påbörjats redan för 50 år sedan likaså arbetet med vägarna. Nu när dom kört in i väggen och kaos råder på vissa sträckor skyller dom på bilisterna istället för sig själva. Hade vägarna varit bättre hade miljön blivit bättre pga mindre/inga köer. Men nu ska allt panikförändras bara för att MP lyckats få en stol i det ovala rummet...

Fiasko är ett milt epitet för vad som komma skall! Jag hoppas att någon kommer att stå till svars för försummning av skattemedel när försöket är över.

Hörde Erikssons argument: "Men nu har försöket kostat så mycket pengar så jag hoppas att det blir permanent"...

Kvastskaft!

Demokrati i den här frågan finns inte utan det är några få som kommer att bestämma för hela Sverige. Jag hoppas och tror att politikerna får gå med svansen mellan benen den här gången!

Nu är det bekräftat. kamerorna eller avläsnings insterument tål inte älgstudsare. En kompis på väg från skåne till älgjakt i Norrland har tydligen tagit sig en extra stopp i Stockholm för att testa prickskytte vid Skanstull...

Ni som kommer från de delar av Sverige där älgstusare ingår i vardaglig utrustning på samma sätt som slips gör här: VÄLKOMMEN TILL STOCKHOLM
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Haha...

Jag bjuder på fika i pausen mellan norrtull och bergshamras stationer. Ni är hjärtligt välkomna. :)
sl
370
sleeperix
E34 M5 -93
E36 328 -96
Undra om inte ett par varv pentylstubin här o där skulle göra susen.
sleeperix

Det gör det säkert men vänta tills nyårsafton :-)

/RS2
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Är de någon som vet vad som styr kamerorna eller aktiverar dom,är de inte en laserstråle, i så fall kanske laserstöraren funkar.

Länk
Sh
371
Shifty
M340i -21 G21
120i M-Sport -19 F20
Jag tänker i varje fall inte betala en krona till miljökommunisternas trängselskatter. Det gäller bara att aldrig passera en betalstation (i alla fall inte så att regplåten syns). Skulle de någonsin debitera mig kommer jag blåneka i absurdum.

Jag förstår inte hur försöket ska gå till rent praktiskt dock. Kommunaltrafiken går redan nu på knäna med förseningar, inställda tåg och alldeles för många resenärer i förhållande till platser. När trängselskatterna införs kommer många fler välja kommunaltrafiken. Man kan ju undra hur mycket ekonomisk skada företagen kommer lida av att dess anställda kommer försent pga att det inte går att ta sig till jobbet i tid eftersom tåget varit inställt, nästa knökfullt och det tredje försenat t ex.
Och om man väljer att inte förlita sig på SL (vilken konstig mening... Lita på SL? haha) och tar bilen kanske det blir mer ekonomiskt att säga upp sig och gå hemma med A-kassa istället? Inte så ekonomiskt för samhället kanske iofs.

Nej fan, upp till kamp mot det här odemokratiska skitförsöket!

sl
370
sleeperix
E34 M5 -93
E36 328 -96
Hur många här är villiga att verkligen göra något mot trängselskatterna och inte bara snacka som vi är så bra på här i sverige? Jag talar inte om ätt vi ska göra något brottsligt, bara lite civilolydnad som kanske kan ställa till en hel del arbete för staten:-)
Stockholmarna berörs mest av trängselskatten

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.