|
|
|
|---|---|
|
Har bytt diverse slangar o packningar runt kyldelarna främre delen av motorn men nått är fortfarande inte riktigt tätt kan eve va vattenpumpen men orkar inte byta fler delar där så tänkte kanske en flaska "Kylartätning" kan göra jobbet, men är det några risker med detta förutom att det kanske inte blir tätt ändå. Flaskan är gul ser ut som en lite jeepdunk tillverkad av SEAB AB i Märsta... Herr Ober, ein Autobahn bitte! | |
|
Jag tycker man ska vara extremt försiktig med kylartätning åtminstone till din M3:a.......... En kompis till mig hällde i sånt i sin V***o 240 för 5-6 år sen det slutade med att vattenpumpen kärvade ihop totalt och han fick byta både vattenpump och kylare.....Det kan ju vara en tillfällighet men på din dyra bil skulle jag aldrig våga chansa. |
|
|
Håller me dej lika skeptisk själv men prata me den firman utanför sthlm som gör skiten o han garanterar mer eller mindre att det inte ska va någon fara med det, på förpackningen står det även "Stoppar de flesta läckor i bilens kylsystem utan att täppa till värmeelementet. skadar ej packningar, slangar eller metall" men men man vet ju inte... En grej är ju att nästa grej att prova om att jag inte använder kylartätningen är o byta just vattenpumpen så om den börjar kärva efter o hällt i medlet så är det lika mycke jobb ändå... Värt o chansa????? Herr Ober, ein Autobahn bitte! |
|
|
Skulle inte rekommendera det. Kylartätning har en tendens att lösas upp av glykol. Sen är mina erfarenheter för fem år sedan att kylfunktionen blev sämre, men det kanske har kommit bättre preparat sedan dess. Mr C |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.