AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
555

Hur stänger man luckan till skisacken?

Bi
13
Biga
523iM,-00
Har en 523iM -00. Det verkar helt omöjligt att stänga luckan till skisacken innefrån bagageutrymmet. Finns det nått knep? Det verkar som om luckan inne i kupén inte går att stänga förrän luckan från bagageutrymmet är stängd heller?
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Får du inte igen den eller är det så att den inte snäpper fast i stängt läge?
På äldre skisacks så behöver man pilla till spärren lite för att den skall låsa.
Sen så måste "pinnen" som håller säcken från att åka ut i kupén vara ditsatt annars tar den emot när luckan stängs.
Bi
13
Biga
523iM,-00
Den snäpper inte fast. Måste man pilla på spärren innifrån kupén samtidigt som man stänger luckan i bagageutrymmet? Visst är det väl så att luckan från bagageutrymmet ska stängas före luckan i kupén?
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Det är spärren som låser luckan i bakluckan som måste "böjas" på plats för att fastna. Jag vet inte riktigt hur det ser ut på 00:orna, men på tex min 95:a så är det en plastlucka i bakluckan som har en plasthulling på den fasta ramen som skall snäppa i luckan. man kan behöva trycka in luckan och pilla ner spärren själv ibland. På insidan har jag en plast pinne som sätts lodätt i mitten av hålet (på en liten plåttunga upptill)när säcken är ihopvikt. Sen är det bara en skinnläpp med kardborrband som skymmer insikten när armstödet är nere.
Bi
13
Biga
523iM,-00
OK inne i bagageutrymmet tror jag det ser lika ut på min bil. Inne i bilen är det också en lucka med en flärp som eventuellt ska passa in i samma ögla som finns på luckan i bagageutrymmet men jag är inte säker. Om inte fattar jag inte hur luckan från kupén ska fastna i stäng läge. Onädigt komplicerat verkar det som. Hoppas inget är paj bara...
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Nej, det känns som en hopplös konstruktion, man kan inte stänga luckan bak utan att nästan klättra in i bilen, vilket alltid resulterar i skitiga byxor, då kofångaren sällan är ren under den årstiden när luckan används mest.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.