|
|
|
|---|---|
| Har en 523iM -00. Det verkar helt omöjligt att stänga luckan till skisacken innefrån bagageutrymmet. Finns det nått knep? Det verkar som om luckan inne i kupén inte går att stänga förrän luckan från bagageutrymmet är stängd heller? | |
|
Får du inte igen den eller är det så att den inte snäpper fast i stängt läge? På äldre skisacks så behöver man pilla till spärren lite för att den skall låsa. Sen så måste "pinnen" som håller säcken från att åka ut i kupén vara ditsatt annars tar den emot när luckan stängs. |
|
| Den snäpper inte fast. Måste man pilla på spärren innifrån kupén samtidigt som man stänger luckan i bagageutrymmet? Visst är det väl så att luckan från bagageutrymmet ska stängas före luckan i kupén? | |
| Det är spärren som låser luckan i bakluckan som måste "böjas" på plats för att fastna. Jag vet inte riktigt hur det ser ut på 00:orna, men på tex min 95:a så är det en plastlucka i bakluckan som har en plasthulling på den fasta ramen som skall snäppa i luckan. man kan behöva trycka in luckan och pilla ner spärren själv ibland. På insidan har jag en plast pinne som sätts lodätt i mitten av hålet (på en liten plåttunga upptill)när säcken är ihopvikt. Sen är det bara en skinnläpp med kardborrband som skymmer insikten när armstödet är nere. | |
| OK inne i bagageutrymmet tror jag det ser lika ut på min bil. Inne i bilen är det också en lucka med en flärp som eventuellt ska passa in i samma ögla som finns på luckan i bagageutrymmet men jag är inte säker. Om inte fattar jag inte hur luckan från kupén ska fastna i stäng läge. Onädigt komplicerat verkar det som. Hoppas inget är paj bara... | |
| Nej, det känns som en hopplös konstruktion, man kan inte stänga luckan bak utan att nästan klättra in i bilen, vilket alltid resulterar i skitiga byxor, då kofångaren sällan är ren under den årstiden när luckan används mest. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.