AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.010

Bromsslitage-varnare BMW 325iX Touring -89 vägrar slockna !

Beläggen är nya och "givarna" ser helt OK ut enligt mina ögon. Är lite osäker på hur systemet funkar, för jag kan koppla ur kontakterna till beläggen utan att lampan slocknar. Är tacksam för alla tips.
kolla här.Länk

___
Länk
Det funkade inte !! Lyser fortfarande.
Byt den delen av givaren som sitter fast i oket.

mvh

///Jonas

Länk
Eller klipp av slingan, skala och skarva ihop tråden.

Finns två alternativ på hur den funkar, antingen varnar den om slingan är bruten eller om den är sluten. Tror tråden kläms av när beläggen blir slitna.
Ja på min E30 gjorde jag en tillfällig lösning genom att kortsluta kretsen och på så sätt släcka lampan. Jag delade kontakten och satte en liten kabelsnutt mellan stiften i kontakten. Detta fixerades med eltejp.. :)

/Anton
Ingenting verkar bita på den här bilen. Provade att bygla kontakterna men det hände ingenting. Snart blir det väl till att rycka lampan.
normalt ska slingan brytas innan lampan för bromsbelägg tänds.
för att nolla lampan ska du låta tändningen stå på minst 30 sek innan du drar igång hon, har läst det här på forumet några gånger tidigare!!!

"Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår."
-Homer Simpson

FKA Bmwlover
Tojne
Gör som Anton Lillsund säger så funkar kretsen, ta isär den elektriska kopplingen på bromsslitagevanaren, inte den mot beläggen då ska den slockna på instrumenteringen..

Du har bara två kontakter, vänster fram och höger, koppla isär bägge.. kolla på panelen med tändningen på.. sätt i en åt gången och kolla vilken som är paj.. byt den trasiga..klart!

Det där med att ha tändningen på i 30 sek. funkar inte på på våra gamlingar våra är mer primitiva och talar om direkt om slingan är hel eller inte
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.