AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.259

Kontolera chassie nr

Ji
2
Jimmy Sullenberg
Silvrig 330ci
Min syster har köpt en väldigt fin importerad bmw 320i e30 från 1987 men nya kofångarna och allt sånnt, och när vi hade lämnat in bilen på service så påstod en mekaniker (icke auktoriserad bmw verkstad) att ett chassie nr inte verkade stämda helt.

Så nu till min fråga, vart sitter samtliga chassie nr på bilen så vi kan kontrollera dom? Rätt måste ju bli rätt om så skulle vara fallet.

Med vänliga hälsningar
Jimmy Sullenberg
Scheckheft
Hej
Kontrollera chassinummer kan du göra här:
Länk
Ett chassinummer brukar sitta på höger fjäderbensfästet i motorrummet. Om nu mekanikern påstår att det inte stämmer är det bara för honom att visa de andra som han hittat.

Mvh
Scheckheft
______
Länk
Ji
2
Jimmy Sullenberg
Silvrig 330ci
Tackar så mycket

Vill kontrollera samtliga nummer, tänk om bilen är stulen och dom bytt synliga nummer. Har hört att det ska finnar på fler ställen, bland annat någonstans under bilen. vet dock ej om det gäller alla bilar

tack på förhand

Med vänliga hälsningar
Jimmy Sullenberg
Ma
116
Macduck
320i -89 4d
Jimmy:

jeg har kikket etter flere rammenummer på min og andre e30, men ikke klart å finne noen.

kun en gang har jeg sett rammenummeret på toppen av støtdempertårnet, og det var på en bil som hadde tidligere vært fiflet med og prøvs bytte identitet på.
denne hadde så fått ny identitet innstanset på tårnet av politiet.

gi tilbakemelding om de plasseringene du finner da!
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Lite tips finns i denna tråden: Länk

Från september 87 (d.v.s. årsmodell 88) har E30 de nya stötfångarna.

Erik

___
Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.