|
|
|
|---|---|
|
Hej! Efter helgens tur har jag lyckas få problem med hardyskivan, sökte och hittade ett antal inlägg här angående problemet. Precis som som alla andra har jag fått problem mellan växling från 1->2 / 2->1. Bilen vibbrerar och det låter inge vidare underifrån. Efter inköp av hardyskivan började jag hissa upp bilen ordentligt för att få ett arbetsutrymme. 1, Avgasystemet främre, och bakre delen plockades ner. 2, Kontakten som sitter på avgasystemet skruvades ur 3, Skyddsplåten runt Kardan axeln i mitten plockades ner. 4, Började skruva bort de muttrar och skruvar som sitter i kardanen och hardyn mot växelådan. Problemet: Jag har enbart lyckas få ur en skruv och mutter resten sitter som berg, jag har försökt allt men lyckas inte få bort de restående 5 skruvarna. Plus är jag osäker hur jag kan skjuta kardanaxeln bakåt då jag behöver dit montera den nya hardyn. Även utrymmet för att hålla motstånd på muttern när jag skruvar bort skruvarna är väldigt trångt. Finns det något bättre sätt?! Om någon skulle ha tid och tålamod att utförligt ge en ordentlig beskrivning hur jag kan gå till väga är jag hemskt tacksam! Med väntande spänningar! David | |
|
OK! När du byter hardy underlättar det att ha en lyft! *Bort med hela avgaset (beföver inte skruva ur lambdan) lossa endast kontakten. *Bort med värme plåten *Lossa hardyn 18 och 19 nycklar, obs använd 6 kantiga för att inte skada skallarna om du inte tänkt byta skruvar? *när hardyn e lös, ta inte ut skruvarna helt. *lossa stödlagret, lossa sen hardyn helt. *vik ner kardan och dra ur den bara. OBS märk upp kardan så att den hamnar rätt vid återmontering, (kan bli obalans annars). Sen monterar du bara i bakvänd årdning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.