|
|
|
|---|---|
| Vad behövs för att utrusta en bil med ASC+T och vad kostar det ungefär? Som jag förstått är det ABS-givarna som används för att kontrollera om bilen spinner och även kontrollboxen lär delas med ABS. Så egentligen borde det inte vara så mycket extra som behövs om man har ABS på bilen, en strömbrytare, eventuellt lite sladdar och kanske en ny box och någon inkoppling till motorstyrningen... eller är det något jag har missat..? | |
| Bilar med ASC har ett elektroniskt styrt luftspjäll, blir nog ingen lek att montera in ett sådant. | |
Sipp |
Troligen blir det betydligt mer ekonomiskt att sälja nuvarande bil och köpa en ny. Då får du dessutom en nyare. hej |
|
B10Tobbe -- Får kolla upp det, det låter inte så svårt att montera, om det nu inte är någon kalibrering inblandad i det. Sipp -- Jo många gånger kan det vara så, men fullt så viktigt är det inte. Har jag klarat att köra bil utan ASC i 25 år så ska det nog funka ett tag till, tänkte bara att det kunde vara trevligt om det inte kostade för mycket... :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.