AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.059

Språk i checkontroll.

ma
57
maskinisten
530iAT -01
Hej!
Jag ändrade språk i min checkontroll för ett tag sedan, från tyska till engelska. Gjorde det enligt instruktioner härifrån forumet.
Finns det några nackdelar med detta (typ påverkar felminne eller nå't), eller varför gör inte alla det? Tror de flesta har lättare att förstå felmeddelanden på engelska!
Såg nyligen ett inlägg som var en ren översättningsfråga.

Mvh. /Nils
bo
20
bobokrull
540ia Touring -01
Hej, jag gjorde det samma på min bil 525 e34 för ca 1 år sedan och har inte haft några som helst problem.

/ Bob
Scheckheft
Hej
I en tysk bil ska det pratas tyska ;). Nej, att ändra språkinställningen påverka inte bilens felminne eller något annat.

Mvh
Scheckheft
______
Länk
NR
120
NRW
330xiA Touring -01
Håller med Scheckheft! Är man intresserad av BMW
så är det inga problem att lära sig de kanske 50 tyska ord
som behövs. Behåll originalkänslan och låt bilen tala
Europas största språk 100 miljoner har det som hemspråk.
Öbornas språk har vi nog av i alla andra sammanhang!

nrw
ma
57
maskinisten
530iAT -01
Jo, jag förstår tyskan själv, men å andra sidan tycker jag att det enda tyskarna har till sin fördel är att de kan bygga bilar.
Ursäkta om jag kom med ett inlägg med anti-originalkänsla, menade inte att trampa på tår.

Mvh. /Nils
Scheckheft
Hej
maskinisten
" men å andra sidan tycker jag att det enda tyskarna har till sin fördel är att de kan bygga bilar".
Ditt inlägg är oseriöst och osakligt. Vad du har för åsikter om olika folkgrupper/nationaliter är totalt irrelevant. Ditt inlägg är rapporterat.

Mvh
Scheckheft
______
Länk
ma
57
maskinisten
530iAT -01
Bäst du rapporterar NRW också då, "öborna" måste väl kunna tolkas som nedvärderande.....

Mvh /Nils
Jag har försökt att byta språk på min cc.. men inte lyckats !!! Någon som har några tips???

p.s... Scheckheft ditt inlägg ovan är också rappat då det ej har någonting med BMW att göra!!!
:=)
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Charliechucker:har du slagit av stereon och testat? Funkade inte för mig när jag hade den på i min.

Kör då med engelska själv..är då inte särskilt intresserad av att att lära mig tyska ord..finns betydligt roligare saker att lära sig =)

//Roffa

---
Min BMW - Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.