|
|
|
|---|---|
|
Bytte kyl för ett tag sedan och när jag bytt till ett nytt(original), så fick jag fel meddelande i displayen. det händer inte alltid men väldigt ofta att det står "Kühlwasserstand" när jag slår på och av tändningen. Tempen går upp normalt och allt fungerar normalt, men det är irriterande... allt funkade innan jag bytte kyl. bilen drar inte en droppe vatten, jag blir tokig...kan det helt enkelt vara givaren i expansionen som har sagt upp sej eller? | |
|
kan mycket väl vara det eller så kan det vara oxid på kontakterna. dra på och av anslutningarna typ 10-15 gånger så är ev. oxid borta. sen kan du behöva nolla felminnet, om du slår på 1.a läget (radio-läget) på nyckeln minst 30 sek så raderas felkoden om jag inte minns fel! "Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår." -Homer Simpson FKA Bmwlover |
|
|
thx a bunch, hoppas irritationsmomentet försvinner nu! |
|
|
kan ju vara givaren som har fått lite beläggningar på sig och felvarnar...hade det felet på min givare till spolarvätskan.. den är uppbyggd så att en rörlig arm ligger emot en fast arm när där finns tillräckligt med vätska, när nivån sjunker till för lite så sjunker armen och tappar kontakt med den andra armen och då varnar checken..felet för mig var att det var beläggning på den fasta armen så systemet trodde att där var för lite vätska hela tiden! rengjorde givaren och nu funkar det klockrent... dock får jag också den varningen ibland (låg kylvätskenivå) när jag vrider om nyckeln, men den försvinner om jag stänger av och sätter på tädningen igen... gör som Patrik säger, kolla anslutningarna efter oxid, men ta loss och rengör givaren då det troligen hjälper... BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.