|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har fått lite hjälp tidigare här med tips om min växellåda. Har dock lite fler symptom och skulle uppskatta kommentarer! Bakgrund är att bilen är en 518-93, med mycket få mil (8000) på mätaren och fullservad. Symptomen är att det rasslar om bilen när man stänger av den med friläge i och kopplingen uppsläppt. Dessutom "klonkar" det lite då man släpper upp eller trycker ned kopplingen under körning, särskilt i låg fart (typ stadstrafik). Detta är inte ngt högt ljud, utan ett typiskt sånt ljud som man bara hör om man letar efter det. Till saken hör också att kopplingen byttes för ca ett år sedan. Vet dock inte om urtrampningslagret byttes i samband med detta, är inte det en integrerad del i kopplingen? Tack på förhand! Hälsningar Fredrik. | |
-BeeMWe- |
Som jag fattar det är det ingående lager eller vad det heter som låter när du stänger av bilen, inget att bry sig om, verkar vara många BMWs som har det problemet. Mycket svårt att få bort oljudet ? Det som klonkar när du kopplar är antingen urtrampningslagret eller bottenstocken efter att ha sökt efter det problemet tidigare på detta forum. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.