|
|
|
|---|---|
| Jag har ett problem med varvräknaren tror jag? Den varvar för lite varvtalsregulatorn slår på vid 4900rpm, det borde vara varvräknaren som visar fel? är det någon som har haft ett liknande problem? tack för tips. | |
|
vid 110 km/h har jag 3000 rpm precis om jag har i 5:an... testa mot din bil.... "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
| min varvar ca 2000 rpm vid 110 km/h! Jag har alltid tykt att den varvat för lite! | |
|
bara ren nyfikenhet.... hur mkt varvar den vid tomgång? "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
| ca 500 rpm! | |
|
min ligger på 700 ungf... 900 med AC:n på.... nu vet vi iaf att den visar för lite och att felet växer i takt med att varvtalet ökar.. frågan bara vad det beror på.... "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
| Lamdasonden felar, jag har köpt en ny men har inte lyckats bytt den än för kontakten som är inskruvad i avgassystemet är rund, fästet altså :), jag har hört att det kan spöka lite om den är ur funktion, men det visar väl sig om det är det som är problemet | |
|
Har ingen erfarenhet av det tyvärr... men jag hoppas det löser sig... "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
|
Har varit med om båda varvtalen... Min som jag har nu varvar ca: 3000 i 110, men touringen jag hade tidigare varvade ca: 2000. Kan bero på att jag hade diffad bakaxel på touringen men vet ej.... BMWCS Nr: 4798 |
|
|
Har varit med om båda varvtalen... Min som jag har nu varvar ca: 3000 i 110, men touringen jag hade tidigare varvade ca: 2000. Kan bero på att jag hade diffad bakaxel på touringen men vet ej.... BMWCS Nr: 4798 |
|
|
sorry BMWCS Nr: 4798 |
|
| Men varvtalsregulatorn borde ju inte slå på vid 4900 rpm, den borde varva mer eller? | |
| Jag har bytt lambdasonden idag men det gjorde ingen skillnad på varven! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.