AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.175

Skydda karossen, helbilsöverdrag!?

Mi
154
MiL
535XD M Touring -13
E39iM Touring -02
Pga ändrade parkeringsförhållanden är jag i behov av ett karosskydd, börjar bli trött på kattklor och annat lackförstörande tjafs.
Har sett att BMW har nån typ av helbilsskydd. Är det någon här som har erfarenhet av detta? Finns det risk för fuktuppbyggnad innanför skyddet? Kan det skrapa lacken etc?

Mike
Paap Reeder
Hej!
Min erfarenhet är från ett Mekonomen bilskydd.
Kvalitet helt OK MEN....vindrörelser gör att Du jäkligt lätt får "slitmärken".
Nästa vinter blir det inget skydd för min del.
MVH /// Paap R
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Mitt tips är att köpa ett utan något BMW märke på eller liknande. Enligt erfarenhet betyder detta tydligen "hej kom och slå sönder mig" bland buset.

Har du ett helt eget garage är det givetvis en annan femma.
Några tankar;

a) Se till att bilen är skinande ren innan du lägger på ett skydd. Om där finns minsta lilla smuts och grus kvar kommer du att få en "sandpapperseffekt" när skyddet rör på sig. Se även till att spänna fast skyddet så mycket du kan för att förhindra rörelser.

b) Risken för fukt och mögel ökar avsevärt. Det gäller därför att köpa ett skydd som andas bra samtidigt som det skyddar bra mot naturens yttre påverkningar.

c) Undvik billiga skydd typ Micro och Biltema. Satsa på ett så dyrt skydd som möjligt. just för att kvalitén är så viktig.

En intressant produkt är f.ö Länk

Finns det risk för fuktbildning om bilen står i ett varmgarage som öppnas titt som tätt för att andra bilar skall ut och in. Bilen står en bit in i garaget.

Har ett överdrag som jag tänkt använda, men blev nu lite tveksam.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Länk
Mi
154
MiL
535XD M Touring -13
E39iM Touring -02
Tackar för svaren!

Ringde BMW och dom tar hem på beställning (3-4 dagar). Priset var ca 1000 kronor, vet ej om det var med moms eller utan!?
Om det går att få utan logga så blir det ett sådant!

Mike
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Fukt under skyddet kan få lacken att "noppa" sig, det ser ut som finnar ungefær, jag har tyværr så på min bil då førra ægarens far haft en presening øver bilen, och fukt bildats under! =/
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.