AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
798

M3:a mot en mr2:a

Hejsan, jag e nybörjare om bilar o sånt och jag undrar vilken bil är snabbare både i acc och i toppfart. Vad är deras grund HK utan turbo och hur mycket väger dom?
Jag menar m3 e36 -96:a mot en mr2 92:a
kompisen har en MR2... den lär ju inte hänga på M3:an på långa vägar. 150Hk är det i versionen utan turbo.

---
Mvh.
Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!"
Tack
2CooL
m3 e snabbre njeri
det är väl tom 143hk i mr2 min svämor har en sån -02:a
rolig att köra lite som en gokart men men ack så trött rakt fram hänger definitivt inte på en m3
startar man i malmö med båda bilarna så hinner m3 in till lund ta en fika och tillbaks till malmö innan mr2:an kommit till lund

Snart 410 hk 622nm
ze
247
zeg
535d E61 -08
745i E23 -81
535i E34 -88
Kia Picanto SE2 -16
Tjommen fråga om en MR2 -92 och då var det lite över 150hk i sugisen, 94 eller 95 vart det lite över 170 hk i den. Men om man ska ha MR2 så ska det va turbon. Är 204 hk i 92 men 94 eller 95 vart det lite över 250hk i den. Och effekten går ju öka rätt påtagligt utan störra problem i en sån. Men sen när man väljer mellan En MR2 och en M3 så är det ju lite olika bilar. M3:an är lite störra och har en skön stor sexa där fram medans MR2:an är en liten mittmotorbil med turbo (om man nu väljer den). MR2:an är väll billigare å. Finns nåra sånna till salu på blocket just nu för en bit under 100.000kr.
det där med turpo i mr2 det visste jag inte den med 250+hk
går nog att få att flytta på sig kan väl inte väga så mycket

BMW FÖLJER INTE UTVECKLINGEN VI LEDER DEN.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.