|
|
|
|---|---|
|
Har nyligen köpt en 318is,nu undrar jag hur dom är att köra på vintern om dom är mycket hala eller? mvh/björn | |
|
Beror ju självklart på vad man jämför med. Det som är lite lurigt är väl bakhjulsdriften. Ta det lugnt bara..... Se diskussionen här också: Länk Mvh Anders S. |
|
| Lägg i en sandsäck i kofferten, så det tynger ner lite, och ta det lungt! så skall du nog överleva den här vintern...... | |
|
Jag är van att köra min 318i-89 på vintern och när jag sätter mig och kör mina föräldrars 316i-94 så käns det som om den går på räls. Deras är inta alls lika lätt i arslet som min. Jag tycker att den går hur bra som helst att köra med på vintern. Att det är en klen motor i den är ju bara en fördel när underlaget är halt. Inga ofrivilliga släpp. Länge leve bakhjulsdriften!!! |
|
powsgli |
Jag brukar ha en trädgårdsplatta (ca 20Kg)i skuffen. Mest för att jag har en enorm uppförsbacke hem. Inga problem om man inte "kör som folk" Har kört BMW och haft kul i 30 år. Håller med: Länge leve.......!! |
|
Pappas gamla 760-trick: Plastback fylld med sand i bagaget + spade. Då är man rustad för det mesta. |
|
| Ju mer man gasar ju roligare e det =) (Se upp för stolpar å träd bara) =) | |
|
På min gammla 318-91b så lastade jag 125Kg kalk i bagaget och vilken skillnad, tänk på att lägga tyngden så lång fram i bagaget som möjligt, så att tyngden kommer över bakaxel. Glöm inte spaden 100kr på ok för en röd liten vikbar sak. (har jag dock aldrig behövt) /Nicke |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Har en MB 190e det är bland det mest halfotade som jag råkat utför(frånsett min förlänge sedan ägda mustang-67 med 289V8)Jag har lagt i 2 st 10 cm cementplattor ca 60 kg vilket gör den funkar bättre.Det är oftast min sambo som använder den. Hade 3st i Volvo740 den gick då som på "räls". Så lite barlast i skuffen är väl att rekommendera om man kör på dåligt snöröjda vägar för att inte fastna men det kräver att stötdämpare och fjädrar är i gott skick annars kan bilen bli hängig bak vilket försämrar istället. Hasso |
|
spade...hmmm då saknar man 245:an, där slängde man in en fullstor snöskyffel och en piatsavakvast rak av gm bakluckan. Behövs när man bor där det snöar rejält. /göran, gubbe/ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.