|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är de någon som har någon bild på en Dunkelblau bmw i dagsljus? BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. | |
|
Är det en individualfärg? Mvh, Kalle Hansen FKA nofx16 Länk |
|
|
Maila shopkeepern och fråga jag tror han har några på lager... Det är en stdfärg, snygg Asken |
|
|
Asken: Okej. låter lovande. Kalle, Nej en solidfärg. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Här är en bild på en Dunkelblau 328i touring: Länk Mvh /Janne |
|
|
Janne: Tackar. den ser nästan svart ut även i dagsljus. Den är hur som helst jätteläcker. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
wendtan: Kan det ev vara samma färg som du länkade ut på coupén förra veckan?? |
|
|
Starre: Nej de tror jag inte. Vilken coupe tänker du på? Den färgen finns på en 330ci som jag har på lut. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Dunkel= mörk på tyska? Är inte "mörkblå" samma som orientblå? I min står det iaf. Dunkelblau och orientblau. Mvh/Soki Ny bild 7sep -- Länk |
|
|
wendtan: Den som vi hade mejl konversation om färg svart/solidsvart etc etc |
|
Scheckheft |
Hej Dunkelblau och orientblau har två olika färgkoder: Länk Dunkelblau 263 Orientblau Metallic 317 Dunkelblau är en solidlack, orientblau metallic. Solidlack fanns förut endast utan klarlack, men klarlacksskydd har väl även dykt upp till solidlacker. Rätta mig om jag har fel. Mvh Scheckheft ______ Länk |
|
Starre: Okej, nej de var solidsvart. Detta är solidblå. Den ser nästan svart ut i alla ljus ordentligt dagsljus. Scheckheft: Das stimmt. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Scheckheft: öhm om jag ska tex lacka vilken lack ska jag använda?? Det står ju Dunkel på min fast även orient plus att jag har metallic. Mvh/Soki Ny bild 7sep -- Länk |
|
|
Soki: Vad exakt står det under huven? inte Dunkel Orientblau? De borde stå antingen Dunkel Balu eller Orient Blau BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Jag ska kolla exaktare sedan men under huven står det på en lapp Dunkelblau det e jag 100% säker,la nämligen ut en tråd i forumet om det innan sen kommer jag ej ihåg vart det står orientblau men ska titta till det efter jobbet. Mvh/Soki Ny bild 7sep -- Länk |
|
|
Soki: Om de bara står DunkelBlau så är de just de du har och inte orientblå. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Jahapp ok, men jag vet att det står orient oxå...som sagt ska se senare. Men dunkelblau är en solid lack altså ingen metallic? Min är metallic. =// Mvh/Soki Ny bild 7sep -- Länk |
|
| Soki: Står det inte Orientblau och under det Dunkelblau? Under min huv har jag för mig att det står Oxfordgrün och under det Dunkelgrün. Alltså att bilen är Orientblau lackad på Dunkelblau grund? | |
|
Länk Mvh/Soki Ny bild 7sep -- Länk |
|
|
A Oskar så är det nog.. hittade en gammal tråd som jag skrev innan men du hann före mig nån sekund där.=) Mvh/Soki Ny bild 7sep -- Länk |
|
|
Jeg har også konstatert at dunkel blau og orientblau ser nesten identiske ut på bilder ihvertfall. Dunkel blau er kanskje litt mer svart? Det virker slik på de bildene jeg har sett, vet ikke hvordan det er i virkeligheten. Wendtan: Har du sett disse fargene i virkeligheten da? Kan jo hende at det bare er på bilder at fargene virker såpass svarte. Forundrer meg ikke om de er mer blå i virkeligheten altså. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.