|
|
|
|---|---|
|
har kollat kompet o det var bra stiften ser ok ut men luktar bensin har inget vrid i den vid 4000rpm så börjar den gå hyffsat men inte bra går inte helt rent på tomgång heller vore tacksam för tips vad det kan vara | |
| har samma problem med min, vet dock inte om den luktar bensin men den känns lite slö och skakar lite på tomgång samt att den rycker vid acceleration på låga varv. Någon som vet?? | |
| de e nog vanligt.. samma på min misstänker kammen men vem vet? | |
523i_96 |
Hej! Jag hade heller inget vrid upp till 4000. Efter 4000 gick den som den skulle... I mitt fall var det luftmängdmätaren som var felorsaken. Bilen var en 535 e28. Eftersom bilen går bra på höga varv tror jag att den får tillräckligt med soppa. Min gissning: Luftmängdmätare eller läckage i någon luftbälg eller slang. Testa spruta startgas i på alla luftslangar- och bälgar i motorummet när bilen går på tomgång. Ändrar sig tomgången då drar den tjuvluft. Om du inte märker någon ändring i varvtal skulle jag tippa på att det är luftmängdsmätaren. MVH: Magnus |
523i_96 |
Jo. Kammen tror jag inte det är.. Min var nästan rund på 2 nockor. Den lät illa men gick bra. Nu sitter det dock en ny i den.. |
| Det är väl så motorn är...Allt kommer efter 4000 ?? | |
523i_96 |
Jo visst SKA den gå best efter 4000. Men min var extremt trött. Det var inte så att man bara tyckte den var slö. En 518 var piggare upp till 4000 än min var när luftmängdmätaren var orsaken. Men jag vet inte hur pops upplever sin bil. Tycker du att den borde gå bättre bara, eller ÄR den ORDENTLIGT slö innan 4000? På min kom det som en KRAFTIG turbo-kick vid 4000, vilket det inte ska göra. |
|
Köp en Fiat Uno med 45 hästars en liters puffran å åk runt i en vecka, sen sätter du dig i 535an på blir det åka av... Rekomenderas till dom som tröttnat på effekten i sin bil... //Cosmos Vadå Väghållning?? |
|
|
testa byta bränsletrycks regulatorn det luktar trots allt bensin den brukar vara monterad längst fram på ventilkåpan "vacumstyrd" |
|
| den är ordentligt slö är ligger jag på 5an i 100km/h o ger gas så ökar den knappt blir bättre ju mer varv men ingen turbo kick kammen ser bra ut känns som det fattars 40-50hk på topp oxå | |
523i_96 |
Hej igen! Kolla så den inte läcker i någon gummislang eller i insugningsbälgen först; det är ingen kostnad. Har bilen alltid varit så när du haft den?? Om inte- blev bilen slö plötsligt? (alltså ingen successiv effektförlust) //Magnus |
|
jag köpte bilen när den gick så. Det är hög cohalt 11 kan det kanske vara kammen som står en kugg fel. går som bäst innan varv stoppet ska kolla det andra i morgon tack |
|
| mer tipps på vad det kan vara. kan kammen stå fel | |
|
står kammen fel borde motorn kännas och låta orolig hela tiden Nord |
|
|
Hejsan. Har haft samma bekymmer med min 528 -87. Hade en co på 7.8% Den rykte och gick oroligt på tomgång. Kändes också slö... Detta är nu åtgärdat. Skruvade ner co halten så lågt det gick, 1.3% Sen har jag även ställt om tändningen, 22' förtändning vid 3200 rpm. Detta gjorde en stor skillnad. Går nu som den ska. Ändrade inte tändningen speciellt mycket men det gjorde en hel del...Fick ner bränsleförbrukningen från 1.5L/mil till 1.2L/mil blandad körning... Blev betydligt rappare :) Lycka till... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.