AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
408

Varför så svalt intresse??

Undrar lite varför intresset är så svalt för E28 serien. Har försökt sälja min 535iA 86 ett bra tag nu till vad jag trodde var ett vettigt pris (25')

Har priserna sjunkit drastiskt eller vad är det frågan om??
Den är omodern, även om den bjuder på en hel del körglädje. Priserna för E34 börjar närma sig 30 strecket för 88-89:orna och denna modell ser betydligt modernare ut än E28:an, och snyggare i flera folks ögon. Rostskydd, bränsleförbrukning, köregenskaper bland mycket annat sådant som förbättrats på E34:an.

Detta kanske kan vara en förklaring.
Okej .... det köper jag.
Men jag får 15' för den om jag lämnar in den när jag hämtar min nya. Det borde betyda att jag kunde få någonstans runt 20' för den privat ..... eller ???
Om den är i fint skick tycker jag 20' är ganska rimligt. Du kan ju alltid sätta en nedre smärtgräns.

Lycka till!
Hej!

Idag sålde jag min 528iA-86 för 14500:- Den var i mycket bra skick bortsett från att frambromsarna var slut. Påkostad runt 30000:- från 1998 och fram till idag av förre ägaren och mig själv. Själv tycker jag givetvis att den var värd mer, åtminstone 17-18´, men med bara lite jobb backar många. Jag har fått kanske ett tiotal förfrågningar men bara tre har varit så intresserade att de ville undersöka bilen närmare. Den förste som tittade slog också till. Jag hade då annonserat i DN för 15500:-, han fick pruta en femhundring och sen prutade jag med mig själv 500:- då höger elhiss fram valde att lägga av passande till leveransen. Låter konstigt kanske men jag vill ha rent bakåt så det inte blir något strul i efterhand.

Min poäng med allt detta dravel är att om den aktuella 535:an är i lika bra skick som min och inte i behov av något ingrepp borde du kunna få 20´. Det gäller att hitta rätt köpare "bara"! Håll ut och annonsera på bred front. Jag hade annons på BMW-börsen, gula bilen, dn och bilannonser.se. BMW-börsen gav två spekulanter. Resten kom hör och häpna från gula bilen.

Så ge inte upp, våra E28:or är kanonbilar! De som vet dessa bilars kvalitéter och känner till dess fördelar vet vad jag pratar om.

Just nu undrar jag för övrigt hur jag kunde sälja!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.