|
|
|
|---|---|
|
Nästan alla har ju vita blinkerglas så det måste ju funka... men hur!? Jag fattar icke hur jag ska få av mina. Har snart provat allt... Inte ens de tre V.na funkar... :O (Våld Vilja Vaselin) Måste vara nån skruv eller spärr jag inte hittar!? Snälla, hjälp... blöder från alla knogar och fingertoppar nu typ. | |
|
antar att det e blinkersen fram som du vill få av?? Mellan "blinkersinsatsen" o "framlampinsatsen" så finns där en "spärr" (kom inte på ett bättre namn) som du måste trycka åt sidan med en skruvmejsel eller dyl. När du trycker den till sidan så kommer blinkersen att ploppa ut. Tittar du noga mellan insatserna så kommer du att se denna "spärr". Sen e de inga problem när du väl vet hur d ser ut... lycka till mvh Daniel --- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
Har letat till förbannelse efter denna spärren. Kan du precisera var den sitter? Man kommer ju inte åt med speciellt mycket verktyg och dylikt... |
|
|
Kolla i din instruktionsbok! Där finns det en bild över i vilket hål som du skall köra ner t ex en skruvmejsel (inte för kort!) Blinkersglaset låser med en stor "sågtandad" plasttunga (sitter fast i själva blinkersinsatsen) som skall tryckas mot centrum av bilen (dvs utifrån och in). Kolla på de lösa blinkersglasen så ser du vilken plasttunga som du skall sikta in dig på! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Manualen visar en väldigt dålig bild på hur man gör. Jag kan inte titta på min nya blinkerglas eftersom jag inte har några. Anledningen till att jag ska ha av de nuvarande är en modifikation. Tänkte nämnligen sätta dit Philips Silver Vision men det visar sig att det är inte den nuvarande lampan som är orange uatn det sitter en orange "insats" inuti det vita blinkerglaset. Det orangea tänkte jag ta bort. Ska även ta av glaset på huvudstrålkastaren. Lätt att lossa där uppe men jag antar att det sitter underifrån också. Hur kommer jag åt dessa fäste? |
|
|
Jo, den är dålig! Men nu vet du vilket hål du skall kolla ner i! Lys ner med en ficklampa så ser du nog den plasttunga som du skall pressa mot bilens mittlinje (inåt). Du skall inte trycka ner någon spärr, utan föra plast-flärpen (som sitter i själva blinkersreflektorn och låser fast blinkersen) åt sidan! När tungans "sågtand" släpper greppet lossnar hela blinkersglaset. När du väl har hittat rätt "flärp", är det busenkelt! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ta inte bort huvudstrålkastarglaset nej . M som i Motor M3 CSL nice |
|
| Ficklampa så hittar du den..ser ut som en nyckel..sågtandad. Ta någon lång skruvmejsel o håll den åt sidan (inte mot motorhuset!). Silver vision lampan va myyycket najjs =) | |
|
Är det verkligen samma färste på alla blinkers? :O Någon annan som sett sånna idiotiska vita blinkers med oranget innanmäte. Så jevla korkat. Man köper vitt för att ha vitt... INTE orange!!! |
|
|
ja tryck in clippset sen tryck uta helvete du är väl inte klen eller ? :-) Mvh/ Daniel Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.