AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.089

Jämföra extraljus?

Sida 2 av 2
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Har du någon bild på installationen? och vad kostade dem?

Diesel-räsern
Ho
355
Hoppe
E91 320d Xdrive -12
tarzan325: Kolla tråden "Erfarenheter av xenon-extraljus" på forumet Styling. Där kommer bilderna så småningom.

=) Hans Olof
BMWCS #5381
BMWCS Sektion Nord
Visa användare
45
Overtuned
Sålt BMW:n till förmån för en turbocontainer.
När vi ändå är inne på ämnet "extraljus"; Är det någon som vet av något slags skydd (typ som "lightforce" säljer) som man kan sätta på "Bosch Big Knick"? Måtten tror jag är 220mm och lightforce har inte de måtten :/

Har fått ett lyse mer eller mindre krossat av detta förbannade GRUS som dom här ut efter vägarna häromkring, så nu skall det införskaffas skydd.

"You get further with a kind word and a gun, than with a kind word alone"
Ho
355
Hoppe
E91 320d Xdrive -12
Overtuned: Lightforces lins är i okrossbar lexan. Jag har låtit glasmästaren montera en speciell skyddsfilm på mina Bosch Navigator. Den är helt optisk klar och påverkar inte lysförmågan. Ska enligt uppgift klara 98% av alla stenskott. Det verkar funka klockrent, har hunnit köra mycket efter sandade och grusade vägar. Både legat bakom och mött flera lastbilar och andra fordon och hittills inte ett enda stenskott på lyktorna. Önskar jag kunde säga detsamma om resten av bilen :((.

=) Hans Olof
BMWCS Nord #5381

Visa användare
45
Overtuned
Sålt BMW:n till förmån för en turbocontainer.
Hoppe:

Jag var till glasmästaren idag och frågade om han hade några tips och han sa direkt att jag skulle köpa glasfilm. Han hade provat filmen han sålde genom att skjuta med ett luftgevär på ett extralyse som det var film på (naturligtvis) från 5 meters håll och det höll! Så nu blir det till att införskaffa sådant...

Tack för tipset BTW!

"You get further with a kind word and a gun, than with a kind word alone"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.