|
|
|
|---|---|
Nordanvind |
Om ni söker på delar säljes: "Topp AND M30" Annonsen lyder: Det finns renoverade toppar ,Kammar, Vippor,packningar,mm. Oxå hela motorer finns Dom flesta motorerna är renoverade Ring för info 0702/488935 Kontakta: Ingemar Johansson 0476/28063 0702/488935 Kronobergs Län / Utanför Växjö Har pratat med honom. Han driver ett företag "Gottåsa motorverktad" som sedan 30 år har renoverat BMW motorer och det billigt också. Han vill ha 10 000 för material och arbete för topprenovering och byte av ram- och vevlager. Då är det original, inte trim och tyskt kvalitetsmärke på sakerna, tror han sa att det började på "G" och rätt kort namn. Det skulle vara samma märke på kam och lager etc som BMW använder. Det låter ju mycket billigt! MEN Har någon kännedom om firman och personen och deras kvalité på arbetet. Mvh Joakim |
|
Sök på denne man. Finns en del läsning! Exempelvis: Länk Mvh, Kalle Hansen FKA nofx16 Länk |
|
|
Om du kollar på Länk kanske du förstår at du bör ha huvud på skaft för att göra den god affären. |
|
|
Är det DEN mannen bakom Gottåsa motorverkstad!? Då förstår jag varför det var så billigt med en "totalrenovering" av din motor i en annan tråd! Om han säger att det är en "totalrenovering" bör du nog vara med och titta när arbetet görs! Finns som sagt en del trådar om honom och hans "renoveringar"! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
Nordanvind |
Först och främst vill jag rikta ett stort tack till alla här som hjälpt mig i min research, ovärderligt helt enkelt! Kommer inte att vända mig till honom - för mycket negativt kritik! Problemet för mig är att jag har lite oblanserad erfarenhet av vissa saker på BMW och ett överskott av annat (småsaker), har t.ex. aldrig haft problem med stora reparationer. Dock verkar det som om kammen knackar lite så jag vill gärna göra en diagnos eller en renovering men har någon tips på en seriös koll av vad som behöver göras. Skulle man inte kunna ha en temakväll där man träffades och hjälpte varandra med teorier om vad som kan vara fel och behöva göras med den enorma erfarenhet som finns här. Mvh |
|
Nordanvind, Det låter som en bra idé! Ett tips på vägen kan vara att besöka någon "vanlig" BMW-träff. Med sannolikhet finns där någon som kan hjälpa dig med diagnosen :) Mvh, Kalle Hansen FKA nofx16 Länk |
|
Nordanvind |
Vill däremot göra lite reklam för en mycket kompetent och duktig person i Värnamo i Småland. "Värnamo Bilservice". Han lever för BMW och är både noggrann och trevlig, samt har stor erfarenhet. Priset är väl genomsnittligt för en bra verktstad. Servade min M5 E28 när jag hade den. |
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Nordanvind: Glöm Ingemar om du inte redan gjort det. Har du bott i Värnamo? Skulle vilja veta mer om Vmo Bilservice då jag är däråt ibland... /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
Nordanvind |
Nej inte i Värnamo men tjänstgjorde i de mörka skogarna i Småland under en period och har en vän utanför Värnamo som växt upp där och som kört BMW länge. Han rekommenderade mig att låta Hans på V. Service ta hand om bilen och det gjorde han utmärkt. Jag fick ett mycket gott intryck. Han kör själv BMW och reparerar främst BMW. Han har lång erfarenhet och är en entusiast som är lika noga med andras bilar som sina egna vad jag hört. Man kan se på hans egna bilar att det inte är någon slarvig person direkt. Han ger också ett bra intryck, sansad, kompetent - ingen krämarpersonlighet etc. Sist men inte minst så har jag inte hört annat än gott av folk i Småland som haft bilen där. Mvh |
Nordanvind |
Skall väl nämna att de hade auktorisation av BMW för några år sedan, innan BMW ställde krav på att man också skulle sälja BMW (det var något i stil med det - kommer inte i håg riktigt men det var ett administrativt beslut av BMW, hade ingenting att göra med slarv) |
Nordanvind |
Hej BMW-beroende! Är på jakt efter en ny M5 E28, skulle aldrig ha sålt min gamla som var i bra skick och jag köpte billigt också men nu har jag i alla fall en året runt bil. Hade inte garagemöjligheter. Dock vill jag ha en ny sådan så småningom, hörde att du funderade på att sälja, vad är det för specifikationer på din, färg utr etc. Prisområde? Mvh |
Nordanvind: Hmmm...jag kan inte lista ut vart Vmo Bilservice ligger i sta´n. Antingen tänker jag på Lundqvists bilservice eller på Liljas som ju hade auktoriserad bilservice innan Lars Levin. Jag funderar väl inte direkt på att sälja M5:an men visst, allt är till salu för rätt pris! ;-) Skämt åsido så är det "rätta" priset på en nivå som ingen finner intressant att köpa den för skulle jag tro. /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
Nordanvind |
Om jag inte missminner mig så var det efter man åkte under en bro, på väg mot Reftele, strax utanför själva centrum av Värnamo, och sedan direkt till höger. Kolla nummerbyrån annars för adressen. Ok, hör av dig om M5:an om det blir aktuellt. Färg? |
|
Jaha, det var ju kul... Har ganska nyligen köpt min 318i av honom och motorn skulle vara renoverad. Återstår att se då. Den varvar i alla fall piggt in i varvstoppet vilket tyder på frisk kam åtminstone. |
|
Nordanvind: Ok! Davve: Ja alla hans bilar och motorer är ju "nyrenoverade just nu." Hoppas det inte är ett sedvanligt lik du köpt. /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
|
Den är nybes och jag har inte funnit några felaktigheter förutom rost i kylarvattnet och en svagt vinande diff, men man får ju inte en bil i nyskick för tio lakan, och dessa "fel" visst jag om vid köpet. Men att motorn skulle gå 20000mil till bör väl tas med en nypa salt... Kommer hädanefter inte vilja ha med snubben att göra då man faktiskt känner sig lite blåst efter att ha läst om er andras erfarenheter. Jo, skulle något hända med bilen kommer jag att ta kontakt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.