|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
ja absolut posta gärna om du ska ha den på nån träff eller utställning eller dylikt även om du kommer till malmö;-) nej det hade inte varit fel att se en upclose and personal. så du har en porsche också hur e vetten i väghållning jämfört med 911:an ja det e ju kul att nån lyckats och med tanke på din bil arsenal tjänar du hyffsat bra. lycka till med affärerna också what can i say orspråk: if u cant see other peoples succses u cant have your own. Snart 410 hk 622nm |
|
| En 996 TT är min absoluta drömbil efter GT2:an. Mycket smakfull bilpark, du har Nike C! | |
| Hade faktiskt rejs med min m5 i ca 2 mil på och det kändes inte som om C5 var så mkt snabbare. Det var helt klart skillnad om man låg på 5:an i typ 150 och försökte hänga med men om man "rörde om i bensinen" så var det väldigt jämnt. Har också provat en c5:a ett tag och är faktiskt inte så imponerad, men det är helt klart en cooooool bil som lätt skulle platsa om man hade råd. | |
| En M5(e34) borde ju inte ha en chans mot en C5 ? om inte ens M5(e39) har det! | |
| Det var inte o-100 utan vi låg och drog i ca 2 mil mellan 100 och 200+ och jag vet ju inte om han drog fullt men det kändes som om han inte sparade på krutet ialla fall, kul var det :) | |
|
Vad är maxeffekt och vridmoment i en Chevrolet Corvette C5 då? Hur mycket väger en sådan? Corvetten verkar vara en av få USA-bilar som inte storknar efter 150, annars verkar de flesta ge sig där, deras starka sida är 0-100. //HD91 ____ E34 M5 Limousine register |
|
| 345hk och 480nm den väger runt 1520kg | |
|
såg en fin liten c5 igår med DRM dekal bak som gjorde en bournout på stortorget i malmö igår och försvann sen jä***r va den gick. Snart 410 hk 622nm |
|
|
getrag, Väghållningen och bromsar är lika bra som Porschen rent tekniskt sett. Men det är inte rigtigt samma känsla, och då i synnerhet bromsarna som jag tycker är helt out standig i Porschen. Sen så kräver vetten mer av föraren är 996:an, för där finns det grepp i oändlighet känns det som. Men tidsmässigt runt en bana så vinner nog vetten i de flesta fallen...främst då på snabb baner av förklarliga skäl :) Flåklypa, Man tackar så mycket för den komplimang. / Nike |
|
|
ja den vinner nog på snabb banerna alright lite mer hk om man säger så men nu menar jag hur käns den att ligga och knixa omkring med på småvägar. måste bara säga igen du har bra smak på fordon M5 utsökt vette lika så porsche mmmmmmm. säg att du har en hummer också så e din billista komplett |
|
|
Länk här har ni lite läsning om nikec´s corvette 427cid tt vilken kära han spöar ju bäckis på strippen fortsätt trimma bäckis kan inte låta jänkarjärn med lungor spöa bmw;-) BMW FÖLJER INTE UTVECKLINGEN VI LEDER DEN. |
|
| NikeC: Hur gick det med CSLen blev det något inköp? :) | |
|
Hur många värstingbilar har du egentligen Nike? :) Som sagt. Inget fel på amerikanska bilar förutom detaljkvaliten. (Och i vissa fall väghållning). Skulle definitivt inte tacka nej till en C5:a. ///Jesper |
|
|
getrag: Man kan inte jämföra en sån bil med Bäckis bil. den har ju lixom mer än dubbelt så stor motor. Ge Bäckis den volymen att ladda i så får du nog se på andra grejor.. ;) ///Jesper |
|
|
j.Dredd mitt inlägg med bäckis bil som referat var mest menat som ett skämt eftersom han antagligen e snabbast på forumet med BMW. nej jag försår också att bäckis motor är tregånger så liten därför e han ju ruggigt snabb. 427:an har gjort 8.95 som bästa et bäckis 9.50 så han e ju inte långt ifrån. nej heja alla bmw galningar som trimmar ink bäckis. BMW FÖLJER INTE UTVECKLINGEN VI LEDER DEN. |
|
| NikeC, du har ingen film när du är ute och pressar hårt med Vetten? Gärna i 368 blås..vad har du för klassning på däcken egentligen? | |
|
Joo... en film skulle jag oxå vilja se om de finns ;) Tack för alla svaren :) |
|
|
getrag, Tack, och näe har ingen hummer dock en rav 4...men den kanske inte är lika mäktig som hummern :) :) Knixa omkring på småvägar väljer jag nog vetten, men lite längre turer så får det blir 996:an eller m5:an. På allmänväg kan man ju inte riktig utnyttja dessa bilars väghållnig så då blir prestandan i dom det mer avgörande tycker jag. Och kan ju säjas att vetten axar bättre i 200 km/h än 996:an i 100 km/h !!!! Så det är klar att det är väldigt underhållande :) acey, Näe vart ingen CSL, var inte riktigt en bil i min smak. Vart en z4 istället. CSL var för mycket utpräglad "ban bil" för mig. J.Dredd, M5:an, 996:an, Vetten samt en Mach 1 500 om du nu räknar alla dessa som "värstingar" :) Det man ska komma ihåga när man ser 402m tider är ju att vetten inte direkt är växlad för detta ändamål, utan har ju en utväxlingen som teoretiskt möjligör farter över 400 km/h. Och i orginal utförande dvs. inte lättad på något sätt, all inredning osv. inregat på gata. För visst finns det "tävligsbilar" som kör från den, men tror ytters få inregade gatbilar som gör det....har inte träffat nån än i alla fall :) Har faktiskt filmat lite i sommar och min bror skulle sätta ihop en fil med bla. vetten...så jag får väl lägga upp den när han är klar med filmen. / Nike |
|
|
M-pire, Ligger sällan på 368 blås :) Det sitter "vanliga" zr däck på den funkar då upp till 340 km/h i alla fall :) / Nike |
|
|
De sista omgångarna har förresten varit vr-däck.... / Nike |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.