|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Tjena! Läs nåstans att Corvette C5 gör 0-100 på 4,9 sek och toppar 300Km/h, Stämmer det ? slår i så fall en M3 3.2 (e36) utan problem ... ? Hur e de o köra en C5 jämfört med en M3 3.2 (e36) ? Bensin förbrukningen på C5 e den hög när man trycker på ? 345Hk e ju inte alls mkt dom plockat ut ur en V8 5,7L .. borde väl vara en väldigt hållbar motor ? Hur är kvaliten på allt som motor,koppling,växelåda ? Är C5'or dyra o försäkra eller ? för man ser ju inte så många tycker jag .. M3'or finns de ju gott om!! Tacksam för alla svar! | |
|
C5an är det kanske fel forum att fråga om. Ska du ha C5an köp en manuell. Kan du leva med detaljkvaliten och 80-tals looken in interiören är C5an ett roligt köp det kom ett par uppdateringar på den runt 99? så det är nog där man ska rikta in sig. Drivlinan är det säkert få problem med. Trevlig bil även om den kanske inte känns supersportig. Jag har fått tillfälle att köra en C5a dock med automat och hade jag kört mycket med bilen så tycker jag den är bekvämare att nöta motorväg med mil efter mil än m3an. Runt bana hade jag nog föredragit M3an. |
|
|
Tjena Dragan! Har själv en -98 med manuell låda och ställbarfjäding dessa är ett måste tycker jag, då blir du nog snabbare än en m3a i kurvorna också. I stan drar den mellan 1,5-2L men vid landsvägskörning har jag kommit ner till 0,78 i motorvägshastighet. Inredningen är inte grym men är funktionell. Motorn är nog den sista som gerupp på bilen även drivningen pallar en heldel men om du ska köra bana ska du skippa automaten, den har en tendens att slänga in handduken i förtid. Mycket rolig bil för pengarna. |
|
Nilssen |
Zdravo Dragan. C5:an gör inte 300! Cirka 275-280 är nog ganska så rättvist. |
Perkka |
Går en röd och en silvrig C5-a i stan.. Riktigt snygga bilar, och inte en dussinbil som M3 E36.. Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
Nilssen |
Hmm,jag undrar,är Aeron en dussinbil??? |
| nilssen: ja! :) | |
|
Efter att ha ägt bägge dessa vagnar så skulle jag också välja vetten utan att tveka faktiskt. Tror inte att m3:an slår vetten på nån av de punkter du nämner...Och precis som nån sa så är ju m3:an en dussinbil i jämförelse med vetten. Personligen vill jag inte vara en i mängden. Sen gör det ju inte saken sämre att för ca:40 tkr har du minst 100 hk till i vetten, och den håller lätt för det. / Nike |
|
|
NikeC, Får man fråga vad du fick betala i försäkring för din jämfört med M3'an ? När du säger 40 tkr räcker till minst 100Hk till, menar du turbo/kompressor då? Tack för hjälpen! |
|
|
Behöver inte vara överladdning. Tänk på hur låg litereffekt de tar ut ur V8:an. Säg att du låter någon göra vid topparna, slänger på headers, öppet avgassystem, värre kamaxel, cold air-intake och mappar bilen så har du säkert 80-100 kusar till i LS1:an. Eller varför inte köpa ett "bolt on"-kompressorkit direkt från USA. Summit racing har färdiga kit till LS1:an. Dessa ska ge en effektökning på runt 50% vilket betyder runt 170 hästar extra. Detta blir dock lite dyrare än 40k och medför säkerligen att du måste byta till en lite tuffare koppling. // Rantzow |
|
|
gde si DRAGI jo c5:an är en riktigt sjysst bil var inne på en sån när min ekonomi tillät mig går tyvärr inte nu men är sugen i framtiden att behålla 540:in och köpa en c5 99-00 och det stämmer som nillsen säger stock så gör c5 285kmh och noll hundra på 5.0sek men o andra sidan är reservdelarna typ gratis om man letar lite och styling service mm är ur billigt det var det i varje fall på min c4 lt1:a. och som sagt ingen dussinbil på gott och ont. hoppas du fick lite info. Snart 410 hk 622nm |
|
|
Dragan25, De m3:er jag hade var en 95:a och en 96:a och det var så ny när jag ägde dom att jag bara hade halvförsäkring och den gick på ca:4000 :- /år. Om jag inte mins fel. Vetten jag har nu kostar ca 9500 :- / år, och då är det en helförsäkring. Så det bör ej vara så stor skillnad på dessa. Näe för att få 100 hk till behöver man ej överladdning, utan om du bytter kammar med saäj .559 i lyft och toppar som är portade och planade så ger detta i dynohästar ca 450 hk och 590 nm i vrid. Kammen kostar ca: 8000 :- och toppasna komplett ca:25000 :- . Om man överladdar dessa bilar så får man betydligt mer, den jag har nu ligger på över 800 hk och gör 0-200 under 7 sek....så dom rör på sig rätt så bra :) / Nike |
|
|
Tack för alla svar :) NikeC, 800Hk och 0-200 på under 7 sek låter inte alls dumt :)) Finns de nårra speciela verkstäder för C5'or eller dom flesta har god kunskap om dom?Var hittar man reservdelar då? måste man beställa från USA ? Ska man välja en C5 eller en Zr1 från -95 ?? Zr1 måste ju vara ännu grymare ? Du har ju en M5 -02 också, om du jämför dina bilar .... vilken e roligast o köra ? :)) Tack på förhand!! |
|
| NIKEC vad kostade den vetten totalt med trim om man får fråga höfta gärna lite. ;-) | |
Nilssen |
Shit asså.Bara miljonärer här...:))) |
|
Dragan25, Inga problem alls att få tag på reservdelar. Sälj bla. där man säljer gm bilar opel mm. Dock är det mycke dyrar där än ex. Norrlands custom. Och som sagt extrem billiga delar till dessa bilar. Svårt att jämför m5:an och vetten helt olika bilar i princip på allt....men bägge mycket underhållande att köra :) Men rent generellt så är ju vettan dubbelt så snabb som m5:an i samtliga register så vist är smilet ännu högre i den :) getrag, Vetten är en "fabriks" trimmad bil av lingenfelter, är en lingenfelter 427 twin-turbo -01. Dom är rätt så dyra men och andra sidan så håller de andrahands värdet mycket bra. Länk med lite fakta om den... Länk / Nike |
|
|
jo nikec jag vet precis vad det är för bil har sett ett klipp där den gör 9,1 på strippen vilken vansinnig bil och ja dom har högt andrahandsvärde har en vän som har haft det mästa i bil väg allt från ferraris till porschar och doug rippie moddade vettar han snackar om lingenfeltern än idag och har sagt att han ska beställa en. jaja hoppas man vinner på lotto och det stort eller blir chef på jobb;-) ps 1.5 miljoner ungefär eller e det i närheten? |
|
Fjelliz |
C5:an gör 0-100 på ca 4-5 sekunder beroende på fäste. Toppfarten ligger runt 275 km/h. Skäms för att säga detta, men jag e vääääldigt frälst vid jänkare :) I got a niiiiid 4 spiiiiid :) |
|
n0ll till hundra på 2sek där snackar vi brutalt acc. lycka till med bilen nikec. snygga e dom också. Snart 410 hk 622nm |
|
| fan måste säga detta bara man blir ju nästan sexuellt upphetsad av att titta på bilderna och prestanda siffrorna samtidigt. | |
|
getrag, Tack för det. Ja det är väldigt brutal, är nått väldigt speciellt att uppleva faktiskt. Kör även en Porsche 996 tt och den känns slö i jämföresle...så det är helt klart en bil mans önskar alla skulle få uppleva. Är ingen som åkt den som sagt nått negativt om jänkare sen i alla fall :) Ja man måste nog tyvärr upp i de summor du skriver för att få tag på en...under tror jag är mycket svårt. Eftersom dessa nästa stiger i andra hand i stället för att sjuka, vilket ju är bra i och för sig. / Nike |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.