|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att köpa en BMW cab, troligtvis en E36. Frågan är bara om det är billigare att köpa cabben nu till "höstpris" eller vänta till våren? Frågan är också när jag får bäst betalt för min nuvarnde bil..vad tror ni? MVH Martin PS. Söker framför allt en silvermetallic E36 325-328 cab med skinnklädsel (ostylad)..om någon vill sälja sin eller kanske byta mot en coupe+pengar så får denne gärna höra av sig.. | |
|
Sålde själv min Boxster i fredags till "höstpris", tror att det va ganska vettigt eftersom höstpriserna på den bilen nere i tyskland har blivit radikalt mkt lägre detta året så jag hade nog snarare fått mindre betalt för den i vår. Men en relativt gammal bil som E36 kan nog vara bättre att "höstköpa" eftersom den redan har tappat största delen av sitt värde & dessutom är suget efter cabbar större på våren & de fina bilarna försvinner snabbt då. Men sen beror de ju lite på om du har tänkt att köra den i vinter om du köper den nu i höst !? I sånna fall kanske det är bättre att behålla cupen tills i vår i stället för att slita på cabben med vägsalt & annat elände... Lycka till med letandet, att åka öppet är det bästa som finns !!! Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme. |
|
|
Tack för ditt svar! Suget efter cabbar på våren gör säkert att priserna går upp men måste tyvärr använda bilen även i vinter. Dock kommer bilen att garageparkeras både hemma och vid skolan.. MVH Martin |
|
|
Kan inte annat än att hålla med Biffen. När det gäller prisfallet så är det åtminstone mer drag efter cabbarna i april då solen kikar fram än i oktober när regnet står som spön i backen. Sålde själv min cab i maj med stort intresse för den och ett vettigt pris. Det var en M3 -97 så du har ju det mesta av tappet redan gjort och har säkert att vinna på att vänta in vårsolen.... |
|
| .... och där borde jag ju läsa lite bättre. Mitt råd var som säljare av bilen och då förefaller det ju logiskt att det omvända rådet gäller för en köpare. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.