AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.693

CSL på Nürburgring

Sida 1 av 2
Såg bilderna på den "första svenska CSLn" från Nürburgring...

Ser ut som om den har (i stort sett) samma front som 01-orna, med bla "ledsna" blinkers (pekar neråt)...

Kan det verkligen stämma, är inte M3an (och specifikt CSLn) faceliftad?
M3 är inte faceliftad, däremot har den fått samma baljus som den faceliftade "vanliga" E46 coupén och caben, med dioder.

Mvh,
Kalle Hansen
FKA nofx16
Länk
Aha..tack Kalle...ska se om jag hittar någon bild på bakdelen.
Såhär ser det ut i mörker: Länk

LÄCKERT, tycker jag :)

Fler bilder: Länk

Mvh,
Kalle Hansen
FKA nofx16
Länk
CSL:en är ju så förbannat grym!

---
Mvh.
Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!"
Håller med...klart läckert!

VILL HA en CSL...men får väl "nöja mig" med en "vanlig" M3 om max 2 år...
Eftersom huv och skärmar är helt olika på M3:an och resten av modellerna i E46-serien tror jag att de valt att inte köra de "glada" blinkerserna. Det skulle nog bli alldeles för mycket "mjuka" former och lite tårta-på-tårta framifrån.

Men, men, jag är ju ingen designer precis ... ;)
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Csl och ringen...hmm kan bara medela att där rullade så pass många csler i helgen så man slutade att reagera efter ett tag ;-)
Var det bilder på cslén som var såld på paulsonsbil i hbg...såg en svenskskyltad sådan där nere i helgen
Pelle:

Se Länk

Troligen samma, va? Kul att CSL-köparna utnyttjar bilen till det den är byggd för: Köra ringen :)

Mvh,
Kalle Hansen
FKA nofx16
Länk
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Kalle; jo då, det var samma bil som jag såg där nere.
nofx16 eller är det Kalle Hansen:

Grymnt snygg bild du länkade till nu blir man lite avis.......
Starre,

Går säkert att eftermontera sådana baklyktor på din bil :)

Mvh,
Kalle Hansen
FKA nofx16
Länk
Bmw ludde
Har ingen stor förståelse att man inte har "lagt" in mer komfort i CSL, det klart det är grymt med en lätt bil, men man kör ju inte på bana varje dag, och vem vill varava ur bilen varje gång man kör...Navi, AC hade inte varit fel på den bilen...

men det är min tanke....

Länk
nofx16:

Har hört att det ska vet dock inte vad det kostar och ev vad det kan kosta om man vill ta bort det vid en ev försäljning??
Bmw ludde:

Ac finns som tillval dock inte navi ställde nämligen den frågan för ca:1år sedan.
BMW ludde,

Jag går tvärt emot dig och tycker att ska det vara så ska det vara ordentligt!!! Vill man ha mer komfort får man köpa en vanlig M3, som är rätt sportig den också ;)

Mvh,
Kalle Hansen
FKA nofx16
Länk
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
De som köper en CSL... behöver inte ACC och en massa krimskrams.... dom har oftast en till Vardagsmats M3/M5 till vardagen.. jag skulle då iaf inte köpa en CSL om inte jag hade en andra bil.. för det där är en renodlad BAN Racer och för mig kunde dom ta bort ännu mera vikt med att banta av ännu mera komfort =) hehe.... Men jag är Galen..

Länk
theprophet:

De jag har sett i annons har alla varit med AC tror nog att de flesta köpare av Cslen gäran vill ha det, däremot kan jag hålla med om att navi och andra lyx saker kanske inte är lika nödvändigt
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Jo AC är skönt Starre... men med en taklucka så överlever man.. fast på motorväg så är AC underbart.... men den väger ju lite granna trots allt.. hehe

Länk
Kan man verkligen välja taklucka som option till CSL'n? Kolfibertaket lär ju behöva förstärkas för att kunna bära en taklucka. Men jag håller stenhårt med om att den ska vara utan all lull lull utrustning som t.ex. AC. CSL'n är inte en förstabil/bruksbil enl. min mening. Men alla får ju göra som de vill.

/Wille
WilleW:

Tacklucka tror(99%) jag inte finns som tillval fanns i alla fall inte när jag var i kontkt med Bmw.

Ac anser jag inte vara lull lull utan mera en funktion som gör resan mea behaglig
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.