|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag köpte en "ny" bil åt min mor i förra veckan. Det blev en 325 -86. Den var importerad förra året från tyskland. Det fanns ingá papper eller servicebok från tyskland, men en lapp på tyska att olja var bytt vid 21500mil och bilen har nu gått 22500. Den var hyfsat fräsh i och utvändigt. En liten men slarvig lagning bak på bilen och spoilern fram saknades. Handsfacket saknades och det var ett litet hål på förarstolen annars bra invändigt. Motorn tickade endel vid köpet men efter att jag justerat ventilerna försvann tickandet. Bilen har checkpanel, ABS, tacklucka. Allt fungerar. Motor går väldigt tyst och jämnt, växelspaken är lite sladrig men inga missljud. Jag körde bilen till Gotland från göteborg utan några som helst problem. Jag betalade 12000kr för bilen är detta ett vettigt pris? Mammas gamla bil är en BMW 323 -80 där ett grenrör har spruckit och det behövs bytas bromskivor runt om. Den är rostig i skärmkanter. Delar från en krockad bil finns. Kan man få något för den eller är det bara att köra till skroten? Lars | |
|
Det skulle du frågat innan du köpte den. :-) |
|
|
Jo, iofs men då visste jag inte om den här siten. Tänkte bara höra om ni tyckte deet var ett vettigt pris för bilen. Vad tror ni om e21 ska man ge den till grannpojkarna som mekar och kör bmw? Den är besiktigad oktober ut :) LArs |
|
| Låter dyrt med tanke på allt som behöver åtgärdas. För 12 papp får man en hyfsat bra bil faktiskt... | |
| Jag tycker 12000 för en 325:a är helt ok! Den fungerar ju bra maskinelt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.