|
|
|
|---|---|
Fjelliz |
Hur stor e reserven på min bil egentligen? Kan det stämma att den ligger på 10 liter? I got a niiiiid 4 spiiiiid :) |
|
Ja, det borde vara rimligt. Min ligger på 8 liter, men om du kollar i instruktionsboken står det där. |
|
|
I instruktionsboken till min 535:a står det ca 5 mil.. Borde ju va 5liter då.. Tycker det låter mycket med 10l.. ///Jesper |
|
|
8-10 liter på min E34....Men...när man går ner mot det röda gäller det att parkera så bilen står plant annars kanske den inte startar pga att bränslet rinner över på "fel" sida..Har råkat ut för detta 2 gånger...Fyllde på med 10L så starta den som vanligt igen!!! |
|
|
I instruktionsboken brukar de inte stå exakta antalet liter som reserven ligger på utan typ "reservtanken räcker för ca 50km körning" stog så i dom böckerna ja kollat i iaf... Vill ha E30 igen!! |
|
|
i min bok står det som LazerEye säger... men jag har kört med den gula lampan tänd i ca 10 mil (lugn körning) och sen när man tankat en 20 liter så har mätaren visat runt 20 liter...sen är där ju lite felvisning på mätaren, men det hänger ju på hur man kör...men jag vet iaf att jag kan köra ett par mil till när den tänds.... BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.