AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.176

borttagande av dörrsida?

og
21
oggy
328 coupé -95
Tänkte plocka ner dörrsidan på min 328c-95 trassel med centrallås och fönsterhiss någon som har bra tipps eller annat nyttigt man skall tänka på?

No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Skaffa några extra plastclips på BMW innan du tar bort dörrsidan. Dessa clips brukar hålla när man tar bort dörrsidan, men ibland går de sönder. De kostar bara några få kronor, så skaffa ett par och ha i beredskap när du börjar. Det är klart irriterande att inte kunna göra jobbet klart på grund av dessa. Om du skall öppna dörrsidan och se vilka delar som behövs behöver du kanske inte skaffa dem i förväg, men annars kan det vara bra.
changco
Var aktsam med översidan av dörren, där är det hål istället för clips ialf på min modell, dom gick sönder för mig och gav mig många timmars jobb fick göra en egen lösning pga att en ny dörr är så J*vla dyr, sen att den har en tedens att spricka i själva dörren längst upp vid b-stolpen.
Oggy...

Vad hade du för problem med ditt centrallås, och har du löst det. Jag har en likadan 328 -96 där jag f-n inte blir klok på centrallåset.

Låser sig och låser upp dig igen hela tiden. Tanklocket låser sig inte, och den motorn har jag bytt. Har lagt den i bagaget för att testa och den gör ett litet ryck, så ström finns det fram, men den låser sig inte helt.
Har oxå bytt ljuskontakten i B-stolpen. Testade att hålla in den gamla och då verkade det funka, men när jag satte dit den nya kom samma problem igen. Vet inte om dörren kan gå i fel "spår" så att säga. Det låter knäpper ibland nere från dörren eller under instrumentpanelen...kan det ha ngt med det att göra?

Vad ska jag göra. Jag vill fixa centrallåset så jag kan koppla dit mitt larm.

Kom med förslag.....

Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Har du kollat kabelstammen som går från bilen till bagageluckan som sitter till vänster precis i bagageluckans öppning? Här går ett antal viktiga ledare bl.a. till centrallåsmotorn för bagageluckan. Denna kabelstam är OFTA i dåligt skick på e36orna. Man ser inget utifrån men under skyddsgummit lurar söndertrasade kablar.

Om ledaren till luckans lås är av resulterar det i detta konstiga beteende: När du låser med nyckeln så låser den upp sig igen en sekund senare.
Fi
31
Filip
BMW 316 Compact -98 E36
Hade precis samma fenomen att den "låste upp sig" på min E36 320.

Det var precis som "crisse" säger kabelstammen i bakluckan. En ledare var av...

BMW - När du älskar att köra
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.