AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.228

Rattkrycka är bra!

Kessen
Alla avancerade larm till trots - jag känner ingen som fått sin bil stulen när de haft en kraftig rattkrycka på. Jag har bara en rattkrycka på min bil. Bilen står i övrigt olarmad utomhus - gått bra än så länge. Har ni andra erfarenheter?
Jag har också rattkrycka.... och jag har heller inte hört att någon som har det fått sin bil stulen.

___
Deliq
Bra mot stöld, värdelös mot inbrott...
En bekant fick bilen länsad på allt, t.o.m. stolar, dörrsidor och insttrumenthus men ratten (med krycka) satt kvar :-/ (ej BMW)

M V H Deliq

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
Visa användare
318
Robert Sahlin
320i Coupe -95
Ferrita sportsystem
Rattkryckan är alltid det ultimata komplementet till ett larm... Har alltid använt ABUS dyraste krycka i mina bilar.. Då får man dessutom 2000:- i pröjs av ABUS om den blir stulen trots kryckan...
Så de som inte har krycka rekommenderas att köpa ABUS Carblock på mekonomen för 798:-
Bättre betala lite nu än mycket när något väl hänt...

mvh Robban
Har hört om två fall med bilstöld trots rattkrycka ena en BMW 7 serie rattkryckan hittad itusågad på gatan bilen borta andra fallet en VW Golf II där sågades ratten av i stället, men visst är kryckan bra men hindrar inte om tjuven har bestämt sig.

Mvh Stephan
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Bara avskräckandet minskar ju stöldförsöken.
Jo jag har en Abus granit osså, som tas fram vid övernattning på främmande orter:))
Stephan: din 540 ser ut som ett höghus bredvid Davids jagga :)))

///MVH Hasso
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.