AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
898

Min bil har blivit ett akvarie :(

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Hej!

Skulle tvätta bilen hos en kompis som har en mega högtryckstvätt och det fungerade ju skitbra, ni vet en sån där som man kan spruta på schampot med och sånt...

Bilen blev ren och så och efter ett tag så skulle jag åka iväg och upptäcker då till min stora förvåning att min E30 har klonat sig till ett akvarie.... Hela passagerarsätet är fyllt med vatten+golvet bakom... %&€#"%)!(/#...... När jag gick över taket med högtrycken så har listen till takluckan glidit isär 2 cm....

Jag sög upp det värsta med ett sån där dammsugare som suger vatten och sen la jag handukar över hela bilen typ... Det börjar nu torka upp men problemet är att bilen luktar "fotsvett" rejält....

Snälla hjälp vad ska jag göra, folk tror ju man är sjuk i huvudet när man åker runt med gasmask...

MvH
Chrille
det funkar inte om du ställer in ett glas eller en tallrik med ättika i??det brukar väl "suga" upp den mesta lukten?

sedan finns det väl sådana där fuktbollar som man kan köpa och lägga i bilen, finns nog på de flesta billtillbehörsaffärer!

annars så får du köpa en j-vla massa wunderbaums å trycka in i bilen :)
Dölj inte lukten med något annat, utan gör rent ordentligt.
Lyft på mattorna och låt torka ordentligt.

By the way... Är inte detta din bil Chrille?
Det diskuterades på Zatzy.com.....

Golf R32 i jkpg - 2fast (var på annons nu i sinaste motorbörsen fö)
annan bil i jkpg kommer inte ihåg märke... - STR 337 (för er som fattar är det skoj, för er som inte fattar to bad ;)
BmwMutte
Åk på en rekond firma o gör en klädseltvätt.. den suger upp vatten ganska djupt in i sätena m.m + att det blir rent o fint! 6-800kr beroende på vart..
Blir du inte fri lukten då så kan dom även göra en ozonbehandling.. kostar typ 3-400:-

Har tvättat bort räk-spad som runnit ut i baksätet på en Audi med den metoden..det luktade inte gott..stod över en helg innan det upptäcktes...=(

///M utte

Länk
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
POWERM: STR 337 jo det är min....
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
ha ha.... Street.... Har jag inte ens tänkt på själv :)

BmwMutte: måste gå att göra det själv på nåt sätt....
Deejaywasp. Diskussionen gällde personliga regplåtar, och din skulle vara något med street.... el likn.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Bor du i jönköping? Vad har du för färg, så man kan hälsa när man möter dig :) Mig kan du inte missat....
Deejay... Cosmossvart, 00 optik med 19", bor på väster.
Jag har mött dig ett antal ggr men inte vågat hälsa, du ser ju så coool ut ; )))))))))))
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
POWERM: U GOT @
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
För att föra diskutionen till sin rubrik så har jag nu lyckats torka upp säterna och tvättat och donat så nu ser dom som nya ut och bilen luktar BMW igen :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.