|
|
|
|---|---|
Carl FW |
Hra ett litet problem med min bil, i form av att den rycker på låga varv mellan en 1500 - 2500 varv unge fär + att när bilen är kall som på morgonen så förstärks de änumer. Sedan när jag håller en jämn gas så käns det som om bilen axelererar i en trappa axar planarut axar planarut och så vidare men det skumma är att det märks inte lika mycket vid fullt gas på drag stör mig som fan på deta vore tack samm om någon kunde ge mig ett tips på vad deta kann vara. Kann det ha någon betydelse att bilen är chipad och i så fall med ett skit chip mån tro hejs! |
|
Koppla loss batteriet Koppla loss styrboxen Låt stå i en timme Koppla in styrbox Koppla in batteri Starta och låt den bli varm på tomgång Under tiden kan du ju ställa in tid/datum ;-) Kör sen och dra den lite på hela registret Hoppas det kommer funka... |
|
changco |
Med min bil räcker det inte att slita loss batteriet 1 timma, då återkom felet, hade liknande symtom, men när den stog ca 1 dygn då återkom inte felet. Men det är ju min bil och den har ett eget liv där inte jag får vara delaktig :/ |
| Kan vara nån tändspole som börjar ge upp också. Brukar ge ojämn acceleration. | |
| Det handlar ju om att allt ska laddas ut och nollställas (enligt mitt tips) Såklart blir det säkrare ju längre det står utan batteri. | |
|
ravve har typ samma problem.. tjejen trodde ja hade turbo haha.. axar planarut axar planarut (twinturbo) måste man koppla loss styrboxen?? räcker de inte med bara batteriet?? problemet stör mig inte så mycket ba å växla ner mer å gasa :-) men skulle inte va fel å bli av med... LeeRoy |
|
| hade samma problem med min 325i men jag bytte bara bensinfilter. funkade kanon sen och billigt va det.. kanske är dags att byta endå. | |
|
jag har exakt samma problem med min som carl fw. Men ska göra inspec 2 och där byter dom bensinfilter, får se om det bli bättre då. MVH // Harris Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.