|
|
|
|---|---|
| Hade för mig att det fanns ett fåtal 6.0'er också förutom 5.7 mfl. men hittar ingen information om det, med gälade kolfiberhuvar och massa skoj. | |
|
Inte enligt Alpinas egen hemsida! Länk Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Nej jag vet det, men den saknar annan info också, det handlar om ett fåtal bilar. | |
|
Här är deras nya hemsida gå in under automobile/model-historie där finns lite info Länk ___________________________ Länk |
|
| Kanske är så att några 31 or fick 6.0'an från E38'an helt inofficiellt. | |
|
De sista e31'orna kom från BMW -99, då var bara 840 som tillverkades. E38 B12 med 6.0 motorn började säljas i slutet av -99. Alpina lade enl. deras hemsida ner tillverkningen av e31 B12 11/96. En väldigt inofficiell modell isåfall, men det skulle var coolt... /Wille |
|
| Men dock så kan det vara en möjlighet :-) att dom sista på bandet fick 6-liters motorn... | |
|
Jag har aldrig hört de uppgifterna från Alpina och har aldrig hört någon som sett/ägt en sådan. Det finns flera B12 5.7-ägare på m5forum.com men det har aldrig varit tal om någon 6.0. Det måste ju vara en konvertering i efterhand i så fall men det är ju möjligt att det existerar någon enstaka.... Jens |
|
|
m5board.com ska det vara... har ännu inte vant mig vid att de bytt domän. Jens |
|
|
Ser inte riktigt varför Alpina skulle använda 6.0 motorn ändå då 8-seriens B12 5.7 baseras på 850CSi med en M-motor medans 6.0 motorn baseras på den vanliga 12an (5.4 liter) från sjuserien. Skiljer ju förövrigt inte så mycket i specen 430 hästar och 600nm för 6.0an och 416 hästar och 570nm. "One for economy and One for the fun of it" |
|
|
Kollade på www.e31.de också och det står inget om någon B12 6.0 Coupé. Det är inte så att du blandar ihop det med den M8-prototyp som byggdes men som aldrig sattes i produktion. Den hade ju 6 liter och 550 hk, läs mer om den på www.e31.de: Länk Jens |
|
|
Hmm böjar känna mig överbevisad, måste blandat ihop det nångång - var säker på att jag läst det i nån BMW blaska, men jag hittar inget om det på webben. M8 prototypen var ju fet annars :-) |
|
|
Det finns ingen E31 6.0, den största var 5,7 med 416 hästar... och så om det hade funnits en 6.0 hade den varit väldigt onödig... att stoppa i en motor som bara har 24 hästar mer än E31 5,7an. MVH, E31B12 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.