AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
875

Problem M3 speglarna fungerar ej!

Fick mina M3 speglar stulna, köpte då ett par begagnade från en krockad M3-96(har själv en 328-95).
Först fungerade bara förarspegeln, sen slutade den också fungera.. Fattar inte va felet kan va, på bmw säger dom att det är samma typ av spegel..
Säljaren som skickade speglarna med bussgods 20mil säger att dom är orginal M3... Hmmm, börjar bli trött på detta!!

Har någon lösningen på problemet??

Är tacksam för svar

To
34
Tottano1
325i -92 Tic
vadå fungerar inte ??

Ser du inget i spegeln eller??

/Tommy
Elstyrningen fungerar alltså inte....

Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Långsökt men möjligt.
Ärjade kablarkontakter ?!

Min bil: Länk
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Axelsson: Har du kollat säkringarna? Annars skull ejag nog oxå gissa på att dina trådar fått sig en törn av tjuvarna och att du kanske har ett kabelbrott någonstans. Frågan är ju oxå om d beg,. speglarna va intakta efter en krock?

- Fick oxå mina speglar stulna. Märkte sedan när jag skulle backa att säkringen hade löst, eftersom PDC (backsensorn) inte gick in. D visade sig sedan när bilen varit på verkstad att d som stal mina speglar hade lyckat kortsluta trådarna vi stölden och då löst ut säkringen till speglarna och PDC:n. Vet dock inte vad som mer går på denna säkring.

Varför köpte du beg. speglar täckte inte din försäkring denna stöld. Jag fick allt ersatt (nya org. speglar, lack och mont.) utan nån självrisk (har larm). Har LF.

Lycka till

Mvh Jimmy

Min pärla::::Länk
Tack för ditt svar!

Hade 3000:- i självrisk, inget larm på bilen...

Bytte den kabeldelen som går från spegeln till insidan av dörren innan jag monterade dit dom..
Verkar skumt, speglarna var ju helt oskadda när jag fick dom, och den ena spegeln slutade fungera efter ett tag... Bytte säkring nr24 innan jag monterade dit dom(den hade löst ut)..
För det är bara en säkring till speglarna eller???

Kan det ha hänt nått med jordanslutningen vid stölden?? Vet nån vart jorden är ansluten i dörren???

Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Hej igen med risk för att jag tjatar om försäkringsfrågor men 3000kr i självrisk. Då måste försäkringsbolaget tagit ditt fall under skadegörelse och att du fick betala självrisken på plåtskada. om så är fallet så skall du prata med dem igen för om något saknas på /i bilen skall detta anmälas som stöld till Polisen och om d senare står stöld i polisanmälningen så skall FB hantera d som en sådan. Detta försökte mitt FB med när jag fick min reigerläpp stulen. Självrisken för stöld/inbrott utan larm på bilen brukar ligga på ca 1500-1800. Så mitt råd är att du kollar upp vilken självrisk du betalade.

För övrigt så kan nog inte jag hjälpa dig mer ang. speglarna. tror dock inte att vi har en sep. jordning för detta i dörren. utan den går in med den övriga kabelstammen.
Har mätt upp och kollat om du har spänning ut när du försöker justera spegeln? Om du har d och inget händer så ligger ju sannoligt felet i spegeln.

Lycka till

Mvh Jimmy

Min pärla::::Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.