|
|
|
|---|---|
|
Hej Skall till Frankfurt på fredag för bilmässa och tänkte passa på att kika på lite bilar. Finns det några generella öppet tider för en fredag? Frågar eftersom jag undrar hur mycket gas jag skall ge på nervägen så jag hinner. | |
|
Dom har ungefär samma tider som i Sverige om du nu inte skall till Bayern för dom har ofta Ruhezeit (2tim lunch)mitt på dagarna. ___________________________ Länk |
|
| Gå in på bmw.de eller mobile.de och gör en sökning på auktoriserade återförsäljare i Frankfurt, där kan du också se vilka öppettider de har (oftast iallafall). | |
|
Man tackar, provade dock den på mobile.de och lite dåligt med info på hemsidorna. Provar att maila oxo. Hörde från en kompis att dom skulle ha kvällsöppet till ca 20.00 vilket jag tycker låter mycket otyskt hehe. |
|
Scheckheft |
Hej Nej, inga generella öppettider. Ruhezeit förekommer inte bara i Bayern. Ett tips: var ute i god tid, att "gasa på " en fredageftermiddag på Autobahn kring storstäderna är en illusion. Mvh Scheckheft ______ Länk |
| Mycket bra scheckheft! Illusion liknelsen gillar jag... får sätta avfärd till ytterligare en timma tidigare. Vielen dank! | |
Fredrik Wennerholm |
Hej! De brukar öppna vid 10-tiden och stänga vid 18! Mvh |
| Fick just ett e-post svar från en "sales manager" i Stuttgart regionen. Kan ju iof vara skickat hemifrån men visar iallafall på att dom jobbar lite senare ibland :-)) // CB. | |
|
Tack för alla svar, visade sig att dom flesta knäppte gylfen runt 18 snåret. Det enda som var öppet efter 18 var nybilar och titta lite på dom dagen innan FF mässan kändes lite som overkíll, hehe. Mässan + ringen var mer än bra.... jag har fått blodad tand igen och igen... /Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.