|
|
|
|---|---|
| Finns det något sätt att se till att det inte äter däck som F...n! Vid sänkning, inga möjligheter att ändra hjulvinklen? | |
|
Du kan göra en hjulinställning på bilen och säga åt dom att dra in toe in bak mycket +. Då kompenserar du camberns fellut /Tommy |
|
| lämnade in min för ett tag sedan på framhjulsinställning, dom sa då till mig att det inte går att justera bakhjulen (frågade om dom kunde göra det) ,men denna auktoriserade verkstad kan ju ha fel. | |
|
när jag var in på verkstan sist så sa dom att jag nog borde göra en hjulinställning, och att det gick att göra det även bak. på bmw verkstad... |
|
|
På en E36 vet jag att det går o ändra på 2 håll. Toe in och ut samt camber ELLER caster (vet inte vilket som är vilket). Men sett bakifrån så är det den som ändrar denna vinkeln / \ Detta gör man vid den övre länkarmen som går till hjulet (inte staget som håller länkarmsbussningen alltså). För där sitter ställbar led nummer 2. Lycka till/Berbel |
|
|
Det är camber du beskriver. Kiip Spiiding! |
|
| går dette på e46? | |
|
Spiidfriik Tack för det, då vet jag det nu:) Mvh/Berbel |
|
|
cambervinkeln går att ändra på e36, Om bilen är sänkt så kommer du fortfarande ha en negativ cambervinkel. Det du kan göra för att spara in lite slantar, (om du nu ska ha sänkt bil) är att åka in efter ~1000 mil och skifta däcken, höger bak till vänster bak, och viseversa.. Detta gör så att du kan åka dubbelt så långt på däcken än vanliga fall... Bend over, and I'll show you eternal happiness... |
|
|
rawsezx ! Hur menar du med att skifta däcken ? Däcken slits väl på insidan & skiftar man däcken hö vä så är insidan fortfarande inåt. Det man kan göra är att vända däcket på fäljen om inte däcken är rotationsbestämda. |
|
|
ronnie325E: ja det var så jag menade, ser nu att mitt inlägg var ganska dåligt utformat. Bend over, and I'll show you eternal happiness... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.