|
|
|
|---|---|
|
Vilka svarta BMW Orginal kulörer finns det?. Tänkte mest på E36 modellen, 92.. Bilen jag köpt är 'svart'.. Säger ju mycket. För att beskriva är den metallic, gnistrande och fin.. Hjälp uppskattas, såsom vilka kulörer det finns och en så bra beskrivning det går, med ord, på hur dom olika ser ut! :). Behöver all hjälp jag kan få, och det kommer bli mycket.. Har ett stort projekt på gång ! :).. +++++ beggz +++++ | |
| Tror det fanns nån här på forumet som hade en lista med färgkoder, så om du vet koden kanske nån kan hjälpa till. | |
|
Färgens namn och nummer står på en klisterlapp någonstans i motorrummet! Att döma av din beskrivning borde det dock vara Diamantsvart. I starkt solljus är Diamantsvart nästan mer mörkgrå än svart; i vissa registreringsbevis heter färgen dessutom "Mörkgrå". Mvh, Kalle Hansen FKA nofx16 Länk |
|
|
Lappen i motorrummet är inte där, annars hade jag självklart kollat :D. Nån annanstans där man kan kolla?. Det står inte inpräntat nånstans med massa siffror som man kan tyda koden till vilken färg det ska vara?. Eller nått sånt :). Mörkgrå står det inte i registreringsbeviset, står dock endast 'Svart' :l +++++ beggz +++++ |
|
|
Denna färgkod står på samma lapp där det står med bokstäver vilken färg det är.... mvh Daniel --- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
Nu så fanns ju inte lappen kvar, som ha sa i inlägget ovanför. Jag har för mig att det fanns solidsvart(ej metallic, cosmossvart och diamantsvart, den diamantsvarta är som vissa säger lite "gråaktig" i vissa ljus, den cosmossvarta får man komma riktigt nära för att se att det är metallic, annars ser den solidsvart ut,(med lite mer glans). |
|
|
Hej igen! Mata in ditt chassie(VIN)-nummer på följande sida: Länk så kanske det dyker upp någon info? Mvh, Kalle Hansen FKA nofx16 Länk |
|
|
ah, tackar som fanken :). ska dock inte säga för mkt, e bara hemma på en snabb rast och tittade in, hinner inte kolla nu utan gör det ikväll.. hoppas jag får fram infon där :).. +++++ beggz +++++ |
|
|
Cosmossvart kom 1994 så den borde kunna uteslutas om bilen inte är omlackerad vill säga och i och med att den har metalliclack även Svart I/Svart II dom solidasvarta bytes runt årsskiftet 1992 då återstår bara Diamantsvart vilket är det mest troliga om den nu inte har Individualfärg typ Petrolmica men frågan är om den fanns 1992? Mvh Stephan |
|
|
Skulle tippa på att den är Diamantsvart,många E36 som är de inkl min 94:a. Vill ha E30 igen!! |
|
|
Individualfärg tvivlar jag mkt mkt mkt MKT starkt på att den är :D. Vad menar du med Svart1/Svart2?. Förstod inte riktigt där.. Verkar vara många som tror, som jag, att den är diamantsvart.. Och det verkar även vara den vanligaste?. Vilket är bra, då kanske jag hittar färdiglackerade bitar :). Om nu nån kan erbjuda, så söker jag fram och bakdörr på passagerar sidan, diamantsvarta med manuella fönsterhissar. Samt framskärmar på båda sidorna. Även huv samt hela fronten, dvs kofångare, frontplåt etc behövs, så hör gärna av dig om du har nått av dessa. ( Hoppas detta inte blir raderat för att jag nu skrev detta och nån uppfattar det som en annons :/. ) +++++ beggz +++++ |
|
| Ok, det fanns de som visste mer, fanns den(CS) ej före 94- så låter det ju osannolikt. | |
|
Ok.. Var idag in på närmaste BMW firman här i norrbotten. Där sa dom att det finns ett TIOTAL(?!?!?!) svarta kulörer som är möjliga på en E36'a av årsmodell 92. Kan det verkligen stämma?. Och bilen är importerad förresten, kanske därför?.. +++++ beggz +++++ |
|
|
bergas, Det ÄR möjligt, men 8 av dessa 10 torde då vara individualfärger AKA "sonderlack" Mvh, Kalle Hansen FKA nofx16 Länk |
|
|
hmm.. oknp.. ska leta rätt på chassienummret och mata in på den där sidan så får vi se om det dyker upp nått.. har inte bilen hemma än, då jag först ska hämta den nästa fredag a.k.a löning :)))) +++++ beggz +++++ |
|
|
ta annars med chassienummret till BMW så kan de iaf kolla vilken färg bilen hade från fabrik! Mvh, Kalle Hansen FKA nofx16 Länk |
|
|
Solidsvart finns i två varianter 086 Svart den kallade jag Svart I i och med att efterträdaren kallas för 668 Svart II. Mvh Stephan |
|
| troligtvis nr 181 diamantschwartz... | |
|
har idag köpt bilen och matat in chassienummret på sidan som nämndes ovan, men ack,inget resultat. +++++ beggz +++++ |
|
|
Så har jag äntligen löst problemet. Var förbi den lokala bmw affären och dom kunde kolla upp vad det var för färg. Och som svar fick jag '086' a.k.a Schwarz. Alltså svart helt enkelt. Så enkelt var det :). +++++ beggz +++++ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.