|
|
|
|---|---|
|
Någon som kan rekommendera bra koppling till en turbo m20? Bör tåla en del med effekt iaf, vill undvika få puckade sinterkopplingar utan köra på en vanlig stark sak ist. | |
| Lyfter! | |
|
För att spara drivlinan bör du inte välja den största, bästa och vackraste kopplingen som finns. Välj en som just klarar det vrid du kan få ur motorn, men där kan jag inte hjälpa dig.. |
|
|
sinter går bort pga av att spara drivlinan. Vad klarar TD koppling för moment? |
|
|
Jag körde med 6-pucks sinter och ofjädrat centrum. Nemas problemas.... Det beror ju på var du kommer få för effekt/vrid, men det är almänt känt att 325:ans drivlina ganska överdimentionerad. Den håller iaf bra upp till 450Hk. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
| Bonje: Vart köpte du det? Pris? Slog de hårt i transmissonen när du växlade? | |
|
Lamellen köpte jag av Dalhems, har för mig att den kostade ca: 1800:- då. Tryckplattan var en Sachs 455Nm köpt på Mekonomen. Slår hårt i transmissonen????!!!! VA? Vem har lurat i dig att det kommer göra det?? Nej, nej!! Det enda som kan vara knepigt i början innan man har lärt sig, är att starta från stillastående. Efter lite övning så går även det smärtfritt. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.