|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har en M3:a som synes med kapade fjädrar och jag vill nu sänka bilen ordentligt så att säga. Antingen ska jag köpa bara fjädrar, sänker 40/10. Det går på ca 6000:- inkl montering och inställningar av hjul och annat. Eller en HR ställbar sats med dämpare och allt för 18000:- inkl. allt. Skiljer ju ganska mycket, men jag vill ha det ordentligt och bara ett par sänkningsfjädrar sänker ju inte mycket...och väghållningen ändras inte så mycket heller? Eller hur är det?? Tacksam för svar, ska göra detta snart så jag vill ha lite råd. ///M3 | |
|
Har sagt det till dig förut och säger det igen. Det ska vara ställbart. Satsa pengar på att köpa en riktig ställbar sats. TJänar du igen flera gånger om. 18.000:- låter lite mycket för HR´s kitt, vart har du fått de priserna ifrån? Brukar ligga på runt 15.000:-..... --- Mvh. Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!" |
|
|
Okej okej då för fan): Jag mailar dig nu, vore ju lite ul att åka med dig innan och se hur det är..18000:- med montering...16000 utan... |
|
|
Jag hade ställbart H&R chassi på min 328.... grymt... ___ |
|
|
Har man monterat väghållningsats någon gång istället för bara sänkfjädrar på sin bil så kommer man fortsätta med det. Fjädrarna och dämparna är avstämda att fungera bra tillsammans, istället för sänkfjädrar som i stort sett bara sänker bilen, inte ger den nämnvärt mycket bättre vägegenskaper. Rekommenderas! /Wille |
|
|
Okej, tack. Jag behöver byta däck och byta Fjädrar/dämpare, men jag tror jag gör det till våren, känns tråkigt att slänga ut 25000:- och sen ställa bilen i nästan ett halvår.. Men till våren kan man ju göra destro mer.. ///M3 |
|
|
Köp K&W ställbara fjäderben helt oslagbart diu får bilen låg och har fjädring kvar har haft det på två bilar och helt nöjd. "Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen |
|
|
Ska du åka lågt med en vanlig sänksats så kör på den som jag har, K.A.W 50-15, blir hur grymt som helst:) seastream styled |
|
|
Vart kan man köpa dessa sänkningsaster då?? ///M3 |
|
|
K.A.W. har MH-GTR: Länk Eller ring Manuel, 036-377314 /Wille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.