AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
449

Kabelstammarna i bakluckan

An
75
Andreas.hstd
525 Touring -94
Jaha jag har ju som många andra problem med dessa och ett byte närmar sig med stormsteg innan besiktningen.
Jag undrar om någon som bytt kan förklara lite hur dom gjorde är det snabbkontakter (har inte pillat på det ännu) eller måste dom kapas och lödas ?
Det bästa hade varit om någon förklarar för mig så skall vi se om man inte kan försöka fixa till en guide för detta sedan, då det verkar vara ett problem som drabbar dom flesta.

Andreas
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Det är 2 härvor 16 sladd i den ena 9 i den andra finns kompletta 1300 kr st färdiga kontakter i ena änden sen löder du ihop i luckorna vid bakljusen..det är inte många som får det att hålla med skarvning det måste vara en mycket mjuk sladd.och det är i strumpan i böjen det går av..finns en hel del att läsa om du bara söker
Er
56
Erik B
525i -95
Jag skarvade och lödde för ett år sedan och det håller fortfarande... Du kan isolertejpa på brytstället för att belasta en ny del av kabel.

Erik.
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Det beror iofs på hur mycket som är av..på min var mer än hälften av sladdarna av eller mycket skadade..jag vet att någon hade lyckats att hitta en mycket bra sladd att skarva med på Volvo BMs lastmaskiner..sen är det också en fråga om hur mycket du öppnar bakluckan..skarvar du sen inte öpnnar ja då håller det hur länge som helst..
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
på min förra E34 klippte jag helt sonika av sladdarna där de var skadade, skalade av isoleringen och skarvade ihop med skarvhylsor (kanske de kan kallas, monteras som kabelskor, men är ett rör som kläms i båda ändar) och eltejp runt alltihop. Tack vare att hylsorna "spjälar" blir det ingen skarp vikning när man öppnar/stänger luckan. Fast detta förutsätter nog att inte allför många sladdar är skadade, vill minnas att jag skarvade en fyra-fem stycken.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
sorry folks, missade att ni resonerade om Touring. I mitt fall var det en Sedan, litet mer utrymme där, men dock ett inte ovanligt fel även på Sedanerna.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.