|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Thorssa: Funderar som satan på ett sånt fik.. men jag kan för tillfället inte komma på något för tillfället.!. Fast vi kan ju ses på en parkering först och ställa upp dem och surra lite skit och kolla in varandras kärror osv innan! Sen tralla iväg och surra BMW, raka sexor, sportchassin osv sen återigne traska tillbaka och surra lite och spana in de olika gobitarna! Jag tycekr att jag borde kunna få med mig 2 personer till till denna träff om datum och så går bra för dem! __ Länk |
|
Jeppe W |
Då bokar vi den 6:e då, på Waynes 10:00! |
|
Det tycker jag låter bra theprophet! Bilen: Länk |
|
Jeppe W |
ehh..vad kom vi fram till? Träffas på nå'n parkering först å köra lite kundvagnsracing för att sedan gå å fika å räkna ihop poängen? :P |
| Hur fan blev det med Gokarttävlingen som vi skulle ha?, är det någon av er som kan tänka sig att träffas på gokartcenter och tex. köra lilla racet. Vi hade det här förslaget uppe på tapen föe länge sedan The Prophet (de vet du!) Det vore väl en lämplig grej att göra och sedan kan vi väl dra på MAX eller nåt ställe där vi kan käka och dra alla bortförklaringar. Det här med att träffas på en parkering är väl okej om det är mitt i sommaren men nu.....? | |
|
Bimmerante: Jo det minns jag.. och det hade jag även glömt precis som senaste fikaträffen =/ Vad kostar det att köra? |
|
|
200:- Då är det 8 uppvärmningsvarv... De bästa går till A-final och övriga B- eller C... SÅ man får alltså köra två gånger á 8 varv (tror jag det är!?) Jag brukar köra där typ varannan söndag med mina polare, då är det sällan kö utan typ Drop-IN-.. //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
Okaj, vore roligt om det kanske gick att genomföra nån helg eller så då. |
|
Jeppe W |
Jag stod iallafall å väntade typ 30 minuter utanför Waynes, som dagen till ära inte öppnade förrän 12......Gokart=Fränt! |
Jeppe W |
Måste få skvallra lite...fick min Garret GT37:a igår på posten...vad tror ni jag ska göra med den? hehe :P |
|
Jeppe: å fan... ja då var det riktigt illa planerat utav oss hur som helst... Vi får satsa på GoKart istället! Är det schnitzern som ska få respiratorhjälpen då? |
|
Jeppe W |
Först så tänkte jag bara köra en helrenovering av motor och övrigt för att återställa Scnitzern till "originalutförande", sen tänkte jag att när man ändå har isär motorn å byter lager mm kan man ju byta kam och stoppa in MS II:an som jag lödde ihop till en kompis men som inte hade nåra kluringar...! Ja det ena gav det andra som gav ett schysst pris på en Garret GT 37:a och spridare mm... :P Förhoppningsvis är jag ute på vägarna till vårkanten, nu e Schnitzern avställd å inställd i verksta'n! |
|
Låter klart intresant Jeppe! Och så passar du väl på att Etanolkonvertera den samtidigt så blir det ännu bättre ;) |
|
Jeppe W |
Njae, tanken har nog slagit mig, men det får räcka med kompsänkning och oringning av block. Jag tänkte även försöka få till någon sorts knacksensor som lirar ihop med MS:en, har en kompis som är elektronikingenjör av något slag som ev kunde hjälpa mig. Men det är klart, etanol i alla former är ju bra!! :P |
|
O ja! Betänk att do troligen kan ta ut mera effekt om du kör med etanol då etanolen brinner kallare =) |
|
Jeppe W |
hehe...etanol för invärtes bruk brukar ju värma...?? Skämt åsido, det är sant att etanol är att föredra om man ska plocka ur varenda hk som metallen pallar för, men det är inte riktigt det som är min avsikt. Tanken är att man ska kunna tanka vanlig 98 med mappning gjord på denna kvalitet, det ska tydligen räcka till ca 500 hk med råge, sen får vi se... Är det någon runt Sundsvall som kanske har tid/lust att hjälpa mig skruva å lyfta kanske?? |
|
Jeppe W: Jag hade kommit ner och hjälpt dig, om jag hade haft tid! Uppemot 500hk är sanslöst mkt... så utan tvekan räcker det med om du inte tar i för kung och fosterland! Betänk att Etanolen har Ron 104 och ungefär 102 på tappen ;), försöker slå ett litet slag för miljön iaf =) |
|
Jeppe W |
Jag är inte trädkramare och har inte lust att åka elbil..... :P Man ska precis som du säger tänka på miljön, men inte när man åker BMW.... |
|
Lustiga är att jag förnimmer bättre vrid och lenaregång på 30% Etanol =) Så jag krammar gärna träd om de får min motor att spinna som en katt =) |
|
Jeppe W |
30% etanol säger du..? hmmm, Skåne Akvavit är väl på typ 32%, det kanske går bra? hehe Visst kan jag köra på sprit i tanken, men vart får man tag på det? Hur är literpriset? Lenare gång säger man inte nej till, den ruskar rätt bra på sig under 2000 varv som den är nu, undrar hur den beter sig sen när lungan sitter där..?! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.