|
|
|
|---|---|
|
Har hört att man kan ha standard dämpare fram ner till 40mm sänkning??? vilka dämpare kan man välja annars?? måste byta dämpare omgående | |
|
Visst kan man, men det blir inte optimalt. Man bör ha stötdämpare avsedda för en sänkt bil. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| har du något förslag om dämpare??? | |
|
Jag har Sportchassi (20mm) Med Sachs orginal dämpare ifrån Motor nord fram och det funkar kanon.. Men ska du sänka så köp Motor Nords Bilstein Kit det tror jag säkert kommer fungera adekvat =) har för mig de ska sänka 40mm fram. www.motornord.se Länk |
|
|
Har varit o kollat dämpare idag. men det finns två olika dämpare skillnaden är gängorna på kolvstången som sitter vid chasit 1: där gängan är 21mm 2: där gängan är 40mm vilken är sport ???? |
|
|
Det jag menade med mitt inlägg är bara hur mycket de sänker.. Om det sedan skiljer i Gängornas längd med vet jag inte varför? kan de vara fram och bak dämparnas skillnad kanske? (bara en gissning dock) Men kolla med motornord eller nått annat företag som kan dämpare så får du svar på studs.. eller BMW! Länk |
|
|
Och vid närmare efterranke så kanske det finns olika anslags gummin. och det kan ju händ att M chassi har tjockare anslags gummi.. bara en gissning med dock.... Länk |
|
| Till min 540 -93 köpte jag ut ett eibach/sachs väghållningskit. (det vill säga anpassade till varandra)Det jag köpte sänkte 40/25 har jag för mig, jag betalade med rabatt 5500kr för allt. Skulle tippa på att ord. pris ligger runt 6500kr. Ring runt och kolla priser på fristående bildelsfirmor typ BBS bildelar o dyl! Bara så du vet! | |
|
vad jag har förstått så är dessa olika gängade kolvstänger till olika årsmodeller av e-34ans kaross, eller har jag förstått det helt fel? verkar iaf många som har det som ett stort frågetecken. finns det nån kunnig snäll människa som kan en gång för alla göra klart för isf vilka årsmodeller man ska ha 21mm o vilka 40mm? jag undrar då väldigt mkt! =) tack på förhand mvh Björn |
|
|
Det var fel info om längden på gängan !! det är kolven under gängan som är 21 eller 40 mm lång så . och båda är fram dämpare !! så frågan lyder vilken dämpare till 40mm sänkning??? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.