|
|
|
|---|---|
| Vilket är enklaste sättet att bli av med varningen att dimljusen e trasiga, då jag har plockat bort dom till förmån för kylning..... | |
|
Det bör fungera om du monterar ett motsånd istället för lampan. Motståndet bör vara på 2,6 Ohm enligt R=U*U/P. Du får bara passa dig för att slå på knappen, motstånden riskerar då att brinna upp. Eventuellet kanske du kan ta ur reläet. Erik ___ Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Enklast med dyrast??? en DIS uppkoppling och omprogrammering av LKM. ///MVH Hasso Länk |
| Jo det där med DIS är ju kul, prova själv att gå in på BMW med just denna fråga och se vad du får för svar ....:-) | |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kan inte, vet inte ......??? :)) Om dom följer eftermonteringsinstruktionen och gör den bakvänt som dom normalt är väldigt duktiga på så borde det väl gå att få till :)))) ///MVH Hasso Länk |
| Dom kan säkert, bara det att jag inte hittat den där kund-vänliga killen på BMW än som ens funderar på att hjälpa till med "udda" saker som dessa, men serva bilen för 10 papp utan att göra det man skall brukar inte vara några problem alls.... | |
|
Hej alla, Varför varnar dimljusen hela tiden fastän de inte är trasiga? 540-98 (kul bil men trasig) :( |
|
|
i mitt fall - därför dom INTE är monterade :-) har du kollat om det sitter några därfram? |
|
|
Men varnar dom verklien när du inte har satt på dimljusen om man säger så (har reglaget på att dom ska lysa)??? ___ |
|
| Den varnar direkt när jag slår på bilen, dimljusen behöver inte vara tända, gäller väl alla lysen på bilen såvitt jag vet. | |
|
Kan du inte montera glödlampan och rulla ihop sladdarna under stötfångaren och sätta fast dom med buntband på lämpligt ställe? Kommer aldrig att synas samt att systemet tror att allt är i sin ordning. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
Kundvänlig?? Bjud killen på en åktur så han blir brun i kalsongerna sedan är han säkert kundvänlig:)) Micke: När blev du så kompromissbar med sådana lösningar?? ///MVH Hasso Länk |
| Micke; Nää man måste ju tänka på vikten !! | |
|
Hasso: Kan ju vara praktiskt med intern arbetsbelysning när man ska putas bakom stötis. :-) Vad väger två glödlampor? Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
PUTSA skulle ste stå... inte putas. :-))) (_!_) Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
| Eller varför inte två effektmotstånd, då borde det inte vara någon fara även om du skulle råka slå på dimmljusen. | |
| börjar undra om jag skall montera dimljusen istället :-) | |
|
Du kunde ju vara pionjär med nya dimljus som släpper in luft runt sig, en mycket liten lampa monterad på pinnar i mitten av dimljushålet. En annan variant på Mickes förslag är att du monterar dem under bilen och färgar glasen.. //Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.