AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
754

Hur mycket håller fyrhjulsdrifen för på 325 ix?

St
199
Stefan_J
325ix -87 (s50)
Jag är i tagen att turbo konvertera en M3 94 motor som sitter i en e30 sedan ett tag. Nu undrar jag hur mycket det håller för fyrhjulsdriften alltså.

Min tanke är att om det inte håller för tillräckligt (500+, vilket jag är ganska säker på att det inte håller för) är att göra den bakhjulsdriven. Men hur blir det med fram vagnen då? Med vinklar osv.
Var på bmw här i LKPG och då sa de att det skulle bli helt fel i alla vinklar som är i framvagnen.... Vad tror ni om det.
Spiidfriik vet jag kan en del om detta.........

Mvh

Stefan_J
BMW 325ix -87
St
199
Stefan_J
325ix -87 (s50)
Nån som vet nått??????
Mvh

Stefan_J
BMW 325ix -87
Ja har hört någon nämna en siffra runt 300hk men jag är osäker....Förmodligen e de just "fördelningslådan eller va de nu heter" som e den svagaste länken...Annars borde ju BMW´s tekniska avdelning kunna svara på detta...Ring Solna o be o bli kopplad dit.Man blir dock bara framkopplad dit visa tider...Lycka till!

Det fanns ju en 325ix som vart konverterad till en M3ix i jönköping för typ två år sedan. dom sakerna höll tydligen bra men då var ju motorn i original skick..

/ Andreas
St
199
Stefan_J
325ix -87 (s50)
Skulle kunna vara min bil.
Diamantsvart med gula lycktor fram? (har inte det längre tack o lov:))
Jag köpte min i Jönköping.

Men nu ska den få turbo. Och då kommer inte 4 hjuksdriften att orka med är jag rädd för. Så jag tänkte nog bygga om den till bakhjulsdrift.
Frågan är om det går utan problem?

Stefan_J
BMW 325ix -87
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.