AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
663

Vart drar man högtalar kablar och ström kablar i E30?

Hej!

Jag undrar vart man bäst drar två st RCA kablar från sterion till slutsteget + strömkabel från bateriet till slutsteget, samt alla högtalar kablar.

Tacksam försvar-
Mangemannen
Är du tillräkligt händig så kan du dra det under mattorna mitt i bilen ut till bagaget.
Annars kan du dra det i höger eller vänster sida.
Det är det enklaste alternativet.
Högtalakablarna får du dra bakom instrument panalen.
Mycket pill men det syns inte.
Sen drar du bara in det genon den gummi röret som går från karossen till dörren.

// Magnus
sm
99
smartin
318iS -90
Jag drog 2 RCA på vänster sida under golvmattan, vidare genom baksätet till bagaget. Högtalarkabeln och strömkabeln (inte riktigt bra att dra dem tillsammans) drog jag under mattan på höger sida.
Syns ingenting.
Okay, vet någon hur man får bort fotstegs listerna från karossen? blir ju lättare att få upp mattan då :D

Går det att dra in strömkabeln genom befintliga hål?
För att få upp tröskel listen så tar du bara och drar rakt upp, den sitter som f-n så du får ta i.
Du kan oxå testa att bara försöka pilla ner mattan ändå, det kan gå, har dock aldrigt gjort det sättet själv.
Lycka till/Berbel

Berbel och ni andra, tack för hjälpen ska ut och försöka rycka loss dem...
Assåå, jag säger bara fyyfan, vad de där fotstegslisterna satt, men jag lyckades få bort dem, var för sa ingen att det var så jäklans många klämmstift? aja nu e det borta, ska inte riva mer denna vecka, ska till Dalarna på Lördag. okay jag kanske river änumer om jag komer på ett bra sätt att dra strömkabeln från bateriet till Slutsteget ibak, något tipps?
Re
12
Reverie
E30-89 318i
Jag drog min strömkabel i höger tröskellåda, signalkablarna i mitten och högtalarkablarna i vänster tröskellåda.
På min E30-89 så sitter det en "plugg" i torpedväggen under handskfacket (man får ta bort mattan för att se den) ca 2 cm i diameter. Därigenom kanske man kan dra strömkabeln.
Själv så borrade jag ett hål bakom batteriet och drog ner kabeln den vägen (30mm^2).

sm
99
smartin
318iS -90
Jag drog strömkabeln genom hålen under handskfacket, därekter vidare under golvmattan.
Hoppas du får tillbaks instegslisterna igen, en kompis lyckades inte när han fått bort den.
Själv drog jag bara mattan neråt, bort från listen, på så sätt var det mycket enkelt att stoppa ner kabeln. Lite klurigt att stoppa tillbaks mattan, men det gick.
Lycka till!
Re
12
Reverie
E30-89 318i
Tror nog att det är enklast att ta bort sidolisterna, även om clipsen går sönder. Man kan ju köpa nya clips på BMW för några kronor. Bänd och bryt alltså.
Nu har jag dragit alla kablar i bilen, det enda som jag komer att ha lite problem med är att draut strömkabeln till bateriet och att fixa ett fäste för mina 4" högtalare som komer att sitta ibak.. de är mina gammla högtalare från Den nyligen krockade Audin, den är totalt skrot, morsan blev på körd bakigfrån... Jobbigt som fan. Aja, jag ska försöka glömma den fina bilen, de köpten en Audi A3 1.6L samma dag. Lilla jag fixk bestämma. lite dvs, bil modell men inte motor..
Jag drog strömkabeln på vänstersida, innan förmatt kanten. RCA kablarnar drog jag i mitten, gjorde ett litet hål i jämnhöjd med bakdelen på handbromsen.
Det underlättar om man tarbort passagerarstolen + Fästet för bältet på högersida.

Högtalarkablarna har jag dragit på förarisdan.

fick ta mina föredetta baksystem och sätta fram i BMW:n 4" är väldigt kraftfulla, så de borde klara av att trycka på bra med ljud. Sen har man ju den fina 12" Basen fråm MDS..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.