AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
640

Skumm varning?

DA
174
DAMiEN
325i Sedan -93
Hej

Fick av min check-control meddelanded Kennzeichenliicht vilket jag förstoår betyder nummerplåtsbelysningen paj.. Ok, inga problem...

Sedan fick jag Kuhlwasser prufen, vilket jag har förstått betyder låg kylvätskenivå. Så jag fyllde på den som det står i manualen och trode det skulle lösa allt. Men inte, det sår ändå Kuhlwasser prufen och Betreibsanleitung när jag startar bilen... Varför?

DAMiEN
===============
Inquam Damno Tu
Ma
116
Macduck
320i -89 4d
giveren kan selvfølgelig være litt treg, eller defekt.
ta en runde med bilen og prøv å slå av/på tenningen etterpå og sjekk om den da ikke har slukket.
hadde samme problemet med spylervæske giveren.
burde kanskje tatt ut den og gitt den en liten rens.
DA
174
DAMiEN
325i Sedan -93
Saken är den att den säger inte ALLTID Kuhlwasser prufen. Men ibland när jag startar... Det är inte så att man måste rensa det meddelandet på något sätt manuellt när man fyllt på?

DAMiEN
===============
Inquam Damno Tu
Scheckheft
Hej
Återställning av indikeringen:
Lägg tändningsnyckel i läge 1 i minst 30 sekunder utan att starta bilen. Felregistreringen raderas. Fungerar för fem serien, borde funka med 3-serien. Prova med det.

Mvh
Scheckheft
______
Länk
DA
174
DAMiEN
325i Sedan -93
Jepp nu verkar det fungera finfint... Trodde för ett ögonblick att checkcontrolern skulle nollställa varningarna själv när man hade fixat dem... Jaja, nu vet man för framtiden ;)...

Thanx

DAMiEN
===============
Inquam Damno Tu
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.