AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
703

Avställd bil

St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Har hittat en E39 540iAT i Tyskland som jag varit spekulant på ett tag. Bilen har varit till salu sedan i våras och har stått på samma ställe inomhus sedan dess.
Är det någonting som kan skadas av att en bil står still i malpåse mer än ett halvår och inte ens är startad?

Tänker mest på motorpackningar och gummislangar, orunda hjul osv.
mackan325
På 6 mån bör du inte ha några problem, min cab har vissa av de symptom du beskriver t.ex. kassa packboxar på vevaxeln. Men den har stått 6mån/år de sista 10 åren :-)
Du ber väl dom trevliga gossarna i München se över bilen åt dig då "den stått i hallen ett par månader och du förutsätter att dom byter olja och hållar av at den är Ok..." eller så prutar du ännu hårdare..

Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk
När en bil varit till salu så länge och fortfarande är osåld så börjar åtminstone jag undra om det är något mysko fel på bilen, eller om den är prissatt till döds?
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Den är prissatt till döds. De vill ha 28900 Euro för en E39 540iaT 10/99, 6800 mil. Visserligen näst intill fullutrustad. Är nog bara takluckan som saknas. Men den känns för dyr ändå, hittar andra bilar för 20-22.000 Euro med samma utrustning. Men denna är lite speciell eftersom den inte har rails samt är aspensilver :-)
..och det gillar man ju eller hur Stout??

Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Hehe, javisst. Ska bara fä tummarna loss och förklara för dem att de har ett alldeles högt pris och inte får sålt bilen pga det. Lägger in startväxeln i morgon och tutar och kör sen får vi se var det landar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.