|
|
|
|---|---|
|
Tänkte lacka/rolla om min gammla ford bara på skoj,är ändå så himla sunkig..:) Om man lackar om i en annan färg,måste man åka å registrera om den i den nya färgen,eller är de bara att köra på? Vill ha E30 igen!! | |
|
Om jag har fattat det hela rätt, kommer man bara att skriva in den nya färgen vid ordinarie besiktningen. Det borde inte behövas en reg.besiktning för det! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Stämmer, färgen ändras i bilens registreringshandlingar vid nästa kontrollbesiktning... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
okej..tackar för svaren!! Vill ha E30 igen!! |
|
|
Jeppe: Vad stor det i reg beviset på t.ex. en VW Polo i den gräsliga harlekin stuket då?? Flerfärgad?? ( som det även gör på gamla Cabby husvagnar..) se bara här så vidgigt..Länk ( iof en Golf Harlequin då Polon är för liten för det stora landet i väster...) Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk |
|
|
Flerfärgad passar bra där ja... Och en spypåse! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jeppe : tänk en E32 i denna lack måste vara gjuten träff vinnare till våren... Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk |
|
|
Ändrar dom färgen i regbeviset om man säger till att man har bytt färg på bilen? Jag har besiktigat cadillacen sen omlack 96 och det står fortfarande den gamla färgen. Om modellbeteckningen är fel på bilen kan bilprovningen ändra det vid en vanlig besiktning? |
|
|
Färgen ändras bara om teknikern ser att färgen inte överensstämmer med registrerad uppgift, eller om man påpekar att färgen är ändrad och vill ha det ändrat i registreringsbeviset. Modellbeteckningen kan endast ändras genom en rättelse, har du fått fel modellbeteckning införd i registreringsbeviset ska du vända dig till stationen där registreringsbesiktningen är utförd... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Går det att få rättelse även om jag reggade -95? Har inte brytt mig så mycket men det e ju kul om det står riktiga uppgifter i papprena. |
|
|
Ja, det går! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.