AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
3.020

Fikaträff igen i Umeå under bron kl 14 den 27/9

Sida 1 av 5
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Jaha, då var det dags igen för en liten fikaträff.

Plats och tid, läs rubrik, dvs den gamla vanliga platsen.

Ps. Denna gång kommer jag i en BMW.Ds
vad bra!!!, kommer du i den som lämnar 3 svarta streck efter sig vid en burnis o inte 2!? =D
hoppas på bra väder!

"Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår."
-Homer Simpson
st
2.200
stensth
Det återstår att se för den som dyker upp vad jag kommer i för BMW!
st
2.200
stensth
Men jag jobbar den dagen, men jag kommer så fort jag kan! Blir antagligen runt 14:30 tiden.

Väl mött där nere.

Samma gäller denna gång som förut, de som vill ha sina bilar fotade så finns det möjligthet till det då jag tar med mig kamera. Antar att även Juhani kommer att ta med sin kamera.
det _MÅSTE_ han ju bara göra!!!

-Homer Simpson
Jupp.. jag tar med mig kameran...

stensth: hade du köpt D10 än? den har ju fallit i pris nu...

/Juhani
En BMWlös stackare...
st
2.200
stensth
Bmwlover: Du kommer att se på lördagen vad jag kommer i för bil, det kommer att vara en bil som det antagligen kommer att bli lite kommentarer om!

Juhani: Jo, jag har köpt en 10d. Fick den till ett bra pris i och med att jag köpte ett objektiv, 2x512 minne, extra batteri och en bg-3. Dvs, bg-3=batterigrepp.
Objektivet blev ett 100/2,8 usm macro.
stensth: Ok... Har du tagit några bra bilder än? hade du tillgång till fler objektiv? Jag har funderat på att köpa 1G microdrive... men jag är inte helt säker på det för den är ju ändå en mekanisk skiva. alternativet skulle bli å ha som du med 2x512.

/Juhani
En BMWlös stackare...
äntligen en BMW-träff...hehe=) ska bli kul men ändå lite tråkigt, nu när vintern är på väg in..*snyft*....men till våren kommer jag nog i en egen BMW (istället för morsans 318i...haha)

ses på lördag då...// Tobias
st
2.200
stensth
Juhani: Jo, jag har väl tagit drygt 1000 bilder än så länge. Jag har tillgång till fler objektiv, men inte som jag har med mig upp till Umeå, bara mitt 100 macro.

Jag är tveksam som du till en Microdrive då det är en mekanisk skiva som sagt. Men jag har hört från några som är mer än nöjda med sin/sina microdrive. Sen de som inte har varit tillfredsställda med sin/sina microdrive!
st
2.200
stensth
BMW 318i power: Men vintern är ju roligt att köra BMW ju! Då de är mycket sladdbenäga. Själv åker jag diesel på vintern så då blir det ganska billigt att sladda!=) Sladda kan man aldrig få för lite av tycker jag!
stensth: jo, jag vet att det är roligt...förbannat roligt att köra på vintern...men det blir ju dyrt att komp.dubba däcken då..=/ morsan blir inte så glad då..hehe=). här ute i gräsmyr där jag bor så finns det perfekta vägar för härliga ställ...mohahah;)

få se om man kan göra en liten "burnis" på lördagen MEN med lite hjälp...ehm...av vatten=/
Bmw-318: klart att du kan lägga lite lakrits med din 318 utan vatten, kan tom. göra det med min 316!

-Homer Simpson

FKA Bmwlover
st
2.200
stensth
BMW 318i Power: Ja, men som jag brukar säga, det drabbar ingen fattig! Jag måste köpa nya däck till mina bilar här nu, det kommer bli dyrt. 8st 17" däck och 4st vinterdäck till kombin! Däcken till Alpinan kommer att svida rätt rejält i plånboken!=( Men vad gör man inte för att åka ALpina!=)
Jag har tagit över tusen bilder fastän jag bara har 64mb minne just nu :( .. lite jobbigt å tömma ofta bara... men det blir det ändring på i början av nästa månad då jag ska köpa ett objektiv och mer minne å en läsare...

Jag har kommit på mitt favorit läge på kameran... det är M (som i M power)... dvs helt manuell... men ibland så måste man ha AF igång iaf.. men inte alltid.

/Juhani
En BMWlös stackare...
st
2.200
stensth
Hehe, ja jag hade bara 32 först till min g3, sen köpte jag 64 och fick 128 i present. Så nu kör jag 128 och 2x512 till 10d, jag börjar närma mig nu dryga 1000 bilder ungefär!

Vad ska du köpa för objektiv då?

Jo, M är ett bra läge, AF har jag i stort sett bara kört när jag fotat motorsport, lite jobbigt att hinna med, dels zooma ett 70-200 med 2x konverter och på det justera skärpan!
Eftersom jag ska spendera pengar på en del annat oxå så har jag bestämt att först köpa budget objektiv så att jag kommer igång,
så det blir ett billigt 28-105 objektiv från sigma... sen ska jag köpa sigmas dyrare modeller 24-70/2.8 och 70-200/2.8 i början av nästa år istället...

/Juhani
En BMWlös stackare...
Visa användare
167
400 Nm
118d M-sport -10 Såld
320xd -11
3.0s -77

bmwcs #2040
hej på er fotografer : kanske man kan tigga tillsig fina bilder på sin egen bil någon gång framöver ?? , jag menar med fin bakrund som man kan rama in elelr spara på dator´n .... /lars
st
2.200
stensth
Ok, inga Canon gluggar då?
Utan bara Sigmas?

Jag kommer antagligen att köpa ett 17-40 sen när jag kommer hem igen och ev ett 100-400 eller 70-200. Jag vet inte ännu vilket av dem jag ska välja. Dock så kommer det ju att bli en hel del pengar!
st
2.200
stensth
400 Nm: Inga problem, bara att ringa när det är bra väder och du vill ha bilen fotad! Har du mitt nummer? Annars är det 070-3509596. Om det blir på en vardag, så ring helst efter kl 19 pga mitt jobb.
Näpp.. inga canon gluggar för mig... jag har läst vad andra tycker och sigmas gluggar är minst lika bra till halva priset... nu menar jag alltså de bra gluggarna... dvs inte budget modellerna kring 2000kr klassen :) ... canon säljer ju sina för mellan 10000 och 25000 kr styck.. medans sigmas kostar mellan 4995 och 11200kr styck ...
Men jag har ändå funderat på att låna eller hyra en canon sen när jag har ett dyrare sigma så att jag själv kan kolla skillnaden. Det går inte att jämföra den som jag har just nu med ett dyrare.

/Juhani
En BMWlös stackare...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.