|
|
|
|---|---|
|
Hahahaha! Nu verkar VVtagit åt sig kritiken beträffande felaktiga utfärdandedatum på mångas körkort. Idag har jag nämligen fått ett brev från Vägverket där det klart och tydligt framgår att de KOSTNADSFRITT byter ut körkort utfärdade efter 05 Dec 2002 som innehåller felaktiga utfärdandedatum. Citat: " Ditt nuvarande körkort innehåller två felaktigheter. Vi har efter påpekande från EU-kommissionen beslutat att körkort tillverkade från och med den 5 dec 2002 ska ha vissa ändrade uppgifter på baksidan. Ändringen gäller: * texten vid siffran 10 i vänstermarginalen som nu lyder "Datum för första utfärdande" för behörigheten * nytt datum i kolumn 10 (dvs det datum då du fick förarbehörighet första gången) Eftersom ditt nuvarande körkort inte visar korrekta uppgifter är det viktigt att du hämtar ut det nya körkortet. Vi ber om ursäkt för det besvär som bytet orsakar" MVH T. E Chef för avdelning Register /D | |
|
P.S VV verkar rätta till dessa felaktigheter självmant, dvs utan påpekanden från de berörda kk-innehavarna:) /D |
|
|
dominik: Vad är det som gör att du tror att ingen berörd har påpekat detta?? __ Länk |
|
|
Wolv>>>vad jag menade var att tidigare stod det i pressmeddelandet från VV att om de berörda själva hör av sig och påpekar det inträffade skulle det felaktiga rättas till, dvs VV själva skulle inte leta upp alla dem med felaktiga utfärdandedatum och byta ut kk. Nu har det visat sig alltså att VV själva kommer att rätta till det utan att man bett om detta. /D |
|
|
Aha, då förstår jag :) __ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.