|
|
|
|---|---|
Bengelito |
Hej, Har en 518i -87. Mina torkare beter sig underligt, speciellt den vid föraren. Den går sakta ibland som om den fastnar och sedan kan den lossna och veva på ordentligt. Dessutom är spolningen på samma sida extremt trögstartad och inte speciellt effektiv när den väl gått igång. Tips? Mvh /Bengt |
changco |
Att det spolar innefektivt kan ju vara så enkelt att det är stopp i nån slang eller så. ta loss och kör med högtrycksluft /cykelpump. Att torkaren går sakta borde ju vara elmotorn som är inne på sina sista resor. |
Bengelito |
ok, vart sitter den motorn i sådana fall? går det att byta själv? /Bengt |
|
Hej! På min bil hade torkaraxlarna helt enkelt börjat kärva i bussningen, efter en tids inaktivitet. Jag fällde ut torkararmarna, startade torkarna och sprayade MoS2 (rostlösare) ner i bussningen. Sakta men säkert fick de upp farten igen. Seriösare hade väl varit att demontera, rengöra och smörja med fett, men man är ju av naturen lat........ Har inte fått tillbaka problemet. |
|
changco |
Bengelito: Har du någon instruktionsbok? Annars är min rekomendation att du åker till BMW och innhandlar dig i en sådan. Då ser du ju hur det ser ut på bilder så slipper du missförstånd som kan ske under sådana här förklaringar. |
Ro 316 X5 F15 2014 M-paket
X5 e53 2005 Sport line Amazon 122s -66 635csi -82/83 Alpina B9 Renault Master 1 -88 |
Jag skulle gissa på bussningarna som kärvar. Passa dig så att du inte bränner motorn! Jag fick laga/slipa+smörja både bussningarna fram och bak inom någon månad på en -95. Ett förslag är att lossa armen från motorn och vrid torkarna för hand. Jag kunde knappt röra mina, så jag är förvånad att motorn höll! Mvh Rolf Black shining beauty |
Bengelito |
Tack för inläggen, jag ska hem o testa lite nu! Återkommer med resultatet! Mvh Bengt |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.