|
|
|
|---|---|
|
Snyft fick ett brev ifrån länstyrelsen idag :( Omprövning av körkort och körkortstillstånd Prövotid t o m 7 december 2004. Skyldig till hastighetsöverträdelse 21 juli samt 9 maj 2003 detta framgår av ett ornigsföreläggande som ni har godkänt. Länstyrelsen överväger att göra ett körkortsingripande på grund av detta med stöd av 5kap 3 & 4p körkortslagen. !! Ett körkortsingripande innebär att ert körkort återkallas unde en viss tid eller att ni får en varning. !! Vad jag förstår så vill dom inte sno mitt kort helt ... utan bara låna det under en viss period eller ge mig en varning? tycker jag e skumt vad tror ni? Åkte fast i 79 på 50väg (klockan 4 på natten) och 139,98 på motorväg. | |
|
Eftersom du har två upprepade fortkörningar inom kort tid så kan de utfärda varning dvs en bot till och lappen bye bye. Tror inte de tar den nu, vad jag förstår så var ju ingen överträdelse 30+? eller var den sista på 90-väg? Så kör försiktigt i ett par år nu, tror det är tre ggr på tre år som är lite känsligt. Två ggr på tre månader, du måste ha haft rejäl otur, tror inte ens jag sett två fartkontroller på två år.... |
|
|
ett liknande fall diskuteras här: Länk "Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår." -Homer Simpson |
|
|
Hubbe: definera "inom kort tid" ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Det stämmer som Hubbe säger, 3 "prickar" inom 3 år och kortet ryker. Dock är de så att Länsstyrelsen tar hänsyn till fartöverträdelser inom 5 år. Efter det försvinner de ur deras system. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
NOLL7NOLL |
wendtan: är det inte så att varningar stannar kvar olika länge beroende på var man åker fast. Kan variera mellan 5 och 3 år. Jag kan ha fel |
|
Noll7Noll: inte enligt uppgift av länsstyrelsen i Kristianstad. 5 år lagras alla fartöverträdelser. Tro mig :) BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
En varning som man har fått pga fortkörning sitter kvar i två år tro mig jag vet har haft tre varningar pga det och stod precis lika dant i min sista varning jag fick från länstyrelsen och jag ringde till han som skrev ut varningen till mig (Gustav Bjelle luleå) och han sa att varningen sitter i två år och gör jag en överträdelse under den tiden så kan mitt körkort återkallas. Men under dom tre två års perioderna jag har kört mycket varsamt. ___ Länk |
|
| Z3C 4E: kort tid är då tydligen enligt övriga svar här, ville inte sätta ut ngt eftersom jag inte var säker. Men det jag egentligen syftade till var att sodermalm fått böter två ggr på 3månader. | |
-Daniel- |
kan bara hålla med i det som bayern münchen säger har fått samma brev några gånger själv dels för fortkörning och för att jag "missat" stopplikt och där stod det att varningen gäller 2 år och om att samma överträdelse upprepas inom den tiden så ryker kortet |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.